۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۵۸

واعظی خبر داد:

هزینه ۷۰۰ میلیارد اعتبار در بخش زیرساخت‌های ارتباطی کرمانشاه 

هزینه ۷۰۰ میلیارد اعتبار در بخش زیرساخت‌های ارتباطی کرمانشاه 

کرمانشاه- وزیر ارتباطات گفت: دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که شامگاه پنجشنبه برگزار شد: اظهار داشت من در سفری که پیشتر به استان کرمانشاه داشتم قول دادم که تحولی در زیرساخت های استان به وجود بیاید.

وی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در سه ساله اخیر گفت: پهنای باند استان کرمانشاه ۱۱ برابر شده است و با افتتاح هایی هم که به زودی می شود حدود ۱۰ برابر دیگر اضافه می شود و تعداد مشترکان اینترنت استان کرمانشاه بیست و دو برابر شده و ۱۰۰ کیلومتر هم به فیبر نوری اضافه شده است.

 واعظی ادامه داد: ۴۹۹ روستا را سال گذشته به اینترنت وصل کردیم در حالی که در ابتدای کشور دولت هیچ روستایی به اینترنت وصل نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴ شهر استان به اینترنت نسل ۳ مجهز شده است که با ۸ شهر گذشته به ۲۲ شهر رسیده است. نسل چهارم اینترنت همراه نیز با ۱۰ شهری که امروز مجهز شد به ۱۴ شهر رسیده است.

 وی خاطرنشان کرد: با ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح امروز جمع سرمایه گذاری های حوزه مخابرات برای پروژه ها به ۷۰۰ میلیارد تومان در کرمانشاه رسیده است.

واعظی گفت: برنامه آینده ما اضافه کردن ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهر های استان است و می خواهیم ۹۰۰ روستای دیگر را هم به اینترنت وصل کنیم امیدواریم که تا پایان دولت همه ۳۱ شهر استان به اینترنت نسل ۳ مجهز شود.

 وی همچنین از بهره برداری پایانه فیبرنوری قصرشیرین در آینده نزدیک خبردارد.

 وزیر ارتباطات گفت: با تمام محدودیت‌هایی که داشتیم سعی کردیم نگاه ویژه ای به استان کرمانشاه داشته باشیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دوست دارم درباره مسئله اشتغال و معیشت مردم با شما صحبت کنم از ابتدای دولت تاکنون ما وارث یک بیکاری انباشته شده از گذشته بودیم و تلاش کردیم تا علی رغم همه محدودیت ها مثل تحریم و کمبود های بودجه کار را پیش ببریم.

 وی گفت: دولت آنقدر فربه شده بود که دیگر اشتغال دولتی کاری را پیش نمی‌برد و ما باید برای ایجاد رونق اقتصادی به سمت اشتغال های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برویم.

 واعظی خاطرنشان کرد: همین یک سال گذشته شاهد افزایش ایجاد شغل بوده ایم اما کسانی هم که وارد بازار کار شده و متقاضی کار بوده اند هم زیاد است و آمار بیکاری کاهش پیدا نکرده است و امیدواریم در آینده بتوانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

واعظی از رهبر معظم انقلاب به خاطر نامگذاری سال جدید به سال تولید و اشتغال قدردانی کرد و گفت: این کمک بزرگی به دولت است تا بتواند با همکاری سایر قوا و نهادها مشکل بیکاری و تولید را برطرف کنند.

 این مقام ارشد دولتی اضافه کرد: دولت همچنین به فکر ارتقای معیشت مردم در مناطق دور افتاده و روستاها هست و در دستور کار خود دارد.

واعظی افزود: باید توجه ویژه‌ای به فارغ التحصیلان حوزه آی تی سی داشته باشیم چراکه با این فعالیت ها و کسب و کارهای الکترونیکی می‌توانیم بخش زیادی از مشکل اشتغال را برطرف کنیم.

کد خبر 3958418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha