۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰

نقوی حسینی مطرح کرد؛

سفراعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس باهیأت پارلمانی پاکستان به چابهار

سفراعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس باهیأت پارلمانی پاکستان به چابهار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشست این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: نشست با ارائه گزارش بروجردی رئیس کمیسیون از سفر به قم و ملاقات با علما و مراجع عالیقدر قم شروع شد وی از اقدامات فرهنگی دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم توضیحی ارائه کردند.

وی ادامه داد: بروجردی همچنین از دیدار با حضرت آیت الله عراقی و اقدامات و فعالیت‌های ملی فرهنگی مرکز ایشان توضیحاتی داد و بیان شد که اینگونه اقدامات در جهت مقابله با آموزه‌های افراطی و خشونت گرایانه‌ای که معمولاً از خارج از کشور هم مدیریت می‌شود، ضرورت دارد چرا که این مدارس از سوی صعودی ها هدایت می‌شوند، معمولا پرورش دهنده تروریست‌ها هستند.

نقوی حسینی ادامه داد: بروجردی از صدور ویزا در فرودگاه حضرت امام (ره)  به خارجیانی که به کشور وارد می شوند انتقاد کرد و گفت که برخی رخدادها برخلاف  شئون جمهوری اسلامی است.

این نماینده با بیان اینکه در ادامه مصوبات هیأت رئیسه در جلسه  مورد بررسی قرار گرفت عنوان کرد: به ویژه مصوبه بررسی بحث پیرامون اقتصادی مقاومتی، تولید، اشتغال با سه محور بررسی امنیت اقتصادی، بررسی سطح مناسبات اقتصادی  از طریق سفارتخانه‌ها و سفرا و  بررسی موضوع قاچاق کالا مورد بحث وگفت وگو  قرار گرفت.

نقوی حسینی افزود: موضوع دیگر مطرح شده در جلسه برنامه سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پاکستان به تهران به تعداد ۹ نفر از تاریخ ۱۶ الی ۲۰ اردیبهشت که میهمان کمیسیون امنیت ملی خواهند بود. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پاکستان همراه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از منطقه چابهار و منطقه مشترک گوادر بازدید خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون گفت: همچنین سفر کمیسیون به سیستان و بلوچستان و بازدید از مرزهای جنوب شرق و شرقی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه همین هفته یعنی ۶ و ۷۷ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد مطرح شد.

وی اظهار داشت: در ادامه جلسه، لایحه اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت با حضور قشقاوی معاون وزیر امور خارجه مطرح شد.

این نماینده عنوان کرد: مطابق این لایحه دولت درخواست کرده تبصره ۴ ماده ۳ قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت مصوب ۲۰ شهریور سال ۷۳ به این ترتیب اضافه شود مأموریت وزارت امور خارجه به منظور انجام وظایف اداری در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، حضور در اجلاس‌ها و مجامع بین‌المللی یا همراهی هیأت‌های رسمی، از شمول این قانون مستثنی است.

نقوی حسینی اظهار داشت: لایحه مذکور در جلسه مورخ ۲۶ دی سال ۹۵ در هیأت وزیران تصویب و با امضای رئیس جمهور به مجلس ارائه شد و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده است. پس از طرح موضوع مخالف و موافق صحبت کردند و کمیسیون لایحه مذکور را با اکثریت آرا رد کرد و به تصویب نرساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نحوه حضور و غیاب مصوب هیأت رئیسه مطرح و مورد تأیید قرار گرفت عنوان کرد: همچنین پیشنهاد انتخاب دکتر شیبانی وزارت امور خارجه به عنوان مشاور کمیسیون مصوب هیأت رئیسه مطرح و به تصویب کمیسیون رسید و در پایان جلسه، صفاری گزارش سفر وزیر خارجه به گرجستان، قرقیزستان و ترکمنستان به کمیسیون ارائه کرد.

کد خبر 3960858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha