۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳

به مناسبت هفته سلامت؛

مراسم پیاده‌روی خانوادگی در عسلویه برگزار شد

مراسم پیاده‌روی خانوادگی در عسلویه برگزار شد

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: مراسم پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت در روستای اخند شهرستان عسلویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم زارعی صبح دوشنبه در مراسم پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان عسلویه اظهار داشت: برای اینکه بهتر بیاندیشیم باید جسمی سالم داشته باشیم چراکه ورزش علاوه بر سلامت جسم باعث نشاط، شادابی و سلامتی روح و روان انسان می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان برای تحقق توسعه پایدار، انسان سالم را به‌عنوان محور توسعه دانسته و برای سلامتی آحاد جامعه برنامه‌هایی در حوزه درمان و همچنین در حوزه بهداشت تدوین و اجرا کرده است.

زارعی ضمن تشکر از حضور گسترده مردم اخند، بخش چاه مبارک، بخش مرکزی و شهرهای عسلویه و نخل تقی، مسئولین شهرستان و کارکنان ستاد شبکه، مراکز و خانه‌های بهداشت تابعه در این همایش اظهار داشت: شعار هفته سلامت «ندگی سالم بانشاط و امید» بوده و در همین راستا همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان عسلویه برگزار شد تا ورزش و تفریحات سالم در بین خانواده‌ها نهادینه و تا پایان عمر ادامه داشته باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: با همکاری آحاد جامعه، نهادها و ارگان‌های مختلف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توانیم سرآمد سلامت در منطقه جنوب کشور باشیم.

زارعی با تأکید بر اهمیت نهادینه شدن فرهنگ سلامت در جامعه ابراز کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب از پتانسیل‌های موجود در پایتخت انرژی ایران ازجمله ورود شرکت‌ها و خیرین سلامت در راستای افزایش سلامت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: سلامت از نظر سازمان بهداشت جهانی زمانی کامل است که فرد سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی را هم‌زمان داشته باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با بیان اینکه ما دارای بهترین و کامل‌ترین دین هستیم که تمام دستورات آن حول محور سلامت انسان می‌چرخد و بر مقوله‌های بهداشت فردی، بهداشت محیط، بهداشت روانی و اجتماعی تأکید کرده اعلام کرد: این فرصتی است برای سیاست‌گذاران سلامت تا با استفاده از آیات و روایات اسلامی و پیروی از کتاب آسمانی تمام ابعاد سلامت را در جامعه پیاده کنند.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت و تأکید بر افسردگی به دلیل آمار بالای اینگونه بیماران در سراسر جهان ازجمله ایران اسلامی، تأکید کرد: این معضل به‌منزله زنگ هشداری برای کشورها تلقی می‌شود که بایستی با انتخاب رویکردهای مناسب با توجه به شرایط خاص هر کشور اتخاذ و اجرا شود.

دهیار اخند نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری این‌گونه برنامه‌های مفرح و ورزشی باعث می‌شود خانواده‌ها در محیطی سالم و بانشاط به ورزش بپردازند و در سلامت اجتماعی نیز مؤثر است.

 جاسمی گفت: پیاده‌روی یکی از ورزش‌هایی است که از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و متخصصان این ورزش را برای افراد مختلف توصیه می‌نمایند.

این همایش با حضور گستره اهالی روستای اخند و امام‌جمعه موقت شهر عسلویه، بخشدار چاه مبارک، نماینده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان عسلویه، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای اخند، جمعی از مسئولین اداری و انتظامی شهرستان عسلویه برگزار شد.

در پایان این برنامه پیاده‌روی خانوادگی به‌قیدقرعه به ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان بسته سلامت اهدا شد.

کد خبر 3961278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha