۶ آبان ۱۳۸۵، ۱۸:۳۲

رضا رادمنش در گفتگو با مهر:

چهره‌پردازي "تقاطع" مطابق با شرايط روز جامعه است

با توجه به اينكه "تقاطع" فيلمي اجتماعي و به‌روز است، در چهره‌پردازي شخصيت‌ها سعي كردم گريمي متناسب و همخوان با آدم‌هاي روز جامعه به كار ببرم.

رضا رادمنش، طراح چهره پردازي فيلم "تقاطع"، در مورد حضورش در اين فيلم به خبرنگار مهر گفت: "فيلم "تقاطع" بعد از "مرد باراني" و "نان، عشق و موتور 1000" سومين تجربه همكاري من و ابوالحسن داودي است. در اين مدت با نحوه كار ايشان در حوزه چهره پردازي شخصيت ها آشنا شدم و بعد از پيشنهاد وي براي همكاري در "تقاطع"، كار را آغاز كردم."

وي تاكيد كرد: "در طراحي چهره پردازي "تقاطع" سعي كردم به كاراكتر ترسيم شده در مورد شخصيت ها نزديك شوم و بر اساس آن گريمي متناسب با كاراكتر هر شخصيت خلق شود. در كنار آن اين مسئله را مد نظر داشتم كه چون "تقاطع" يك اثر اجتماعي روز است، چهره پردازي آن مطابق آدم هاي روز جامعه باشد."

رادمنش در ادامه در مورد گريم برخي شخصيت ها گفت: "يكسري از ايده ها بعد از خواندن فيلمنامه در ذهنم شكل گرفت تا بتوانم با نوع چهره پردازي آن شرارت و بدذاتي يا خستگي و تحت فشار بودن را به خوبي به مخاطب نشان بدهم. در چهره پردازي حميد (بيژن امكانيان) هم براي شخصيتي كه توامان درگير مسائل خانه و بيرون است سعي كرديم تحت فشار بودن او را با بكارگيري عينك، موي جو گندمي و آرايش مو و ريش منتقل كنيم."

اين چهره پرداز در پايان گفت: "در مورد گريم شخصيت هاي زن فيلم تلاش بر اين بود جنبه هاي گوناگون مادر بودن و موقعيت شغلي آنها در اين خصوص براي  تماشاگران قابل درك باشد. معتقدم فيلم "تقاطع" با توجه به اينكه يك اثر حرفه اي خوش ساخت و متفاوت در سينماي ايران است و حدود هشت شخصيت اصلي در فيلمنامه دارد، طراحي چهره پردازي آن درست و اصولي است."

کد خبر 398611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha