۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

مازندران ۳.۵ میلیون تن مازاد تولید مواد غذایی دارد

مازندران ۳.۵ میلیون تن مازاد تولید مواد غذایی دارد

ساری - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران به عنوان قطب تولید مواد غذایی کشور بیش از ۳.۵ میلیون تن مازاد تولید دارد.

محمد محمدپور عمران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه مذاکرات وارتباط تجاری با قطر از اعلام آمادگی استان مازندران برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و غذایی به این کشور خبر داد و گفت: مازندران در چارچوب سیاست‌های وزارتخانه آمادگی دارد بخش مهمی از نیازهای غذایی کشور قطر را تأمین کند.

وی افزود: مازندران به عنوان قطب تولید مواد غذایی کشور بیش از ۳.۵ میلیون تن مازاد تولید دارد که توانایی و قابلیت برآورده کردن بخش زیادی از نیاز کشور قطر با جمعیت ۲.۵ میلیون نفر را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مازندران اعلام کرد: بر اساس آمار بانک جهانی درسال ۲۰۱۵ سالانه قریب به ۹۰ درصد واردات مواد غذایی کشور قطر از ۲۰ کشور تأمین شد و سهم ایران از صادرات به قطر ۵ میلیون دلار بوده است.

محمد پور عمران با اشاره به تجربه موفق صادرات واحدهای غذایی مازندران و شرکت کاله به عنوان پرافتخارترین صادر کننده کشور که در مازندران فعالیت دارد؛ تصریح کرد: استان مازندران در زمینه‌های فرآورده‌های لبنی با ظرفیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن، فرآورده‌های آردی با ظرفیت ۳۱۳ هزار تن، تولید آرد با ظرفیت یک میلیون وسیصد هزار تن، تولید نوشیدنی با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید روغن با ظرفیت یک میلیون تن تولید گوشتی با ظرفیت ۱۶۷ هزار تن کنسرو گوشتی باظرفیت ۲۷ هزار تن کنسرو غیر گوشتی با ظرفیت ۳۳۴ هزارتن وطیور با ظرفیت ۲۰۰ هزارتن ظرفیت تولید داشته و آمادگی دارد نیازهای اساسی کشور قطر در حوزه مواد غذایی را تأمین کند.

کد خبر 3997150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha