کمیساریای عالی سازمان ملل:

حکومت بحرین رفتارهای انتقام جویانه علیه فعالان سیاسی انجام می دهد

حکومت بحرین رفتارهای انتقام جویانه علیه فعالان سیاسی انجام می دهد

«زید بن رعد» اعلام کرد که رژیم بحرین نسبت به فعالین حقوقی و سیاسی رفتارهای انتقام جویانه زیادی انجام می دهد و از سفر هیأت ویژه سازمان ملل به بحرین طی ۵ سال اخیر جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع بحرینی، «زید بن رعد» کمیساریای عالی سازمان ملل در سخنان افتتاحیه سی و پنجمین دوره مجلس حقوق بشر سازمان ملل در ژنو درباره وضعیت کنونی بحرین موضع گیری کرد.

وی در همین راستا بیان داشت: بحرین در طول ۵ سال گذشته تاکنون از سفر هیأت ویژه سازمان ملل به بحرین جلوگیری کرده است و در طی این ۵ سال ۵ بار از بحرین خواسته شد تا شرایط سفر فرستاده های ویژه سازمان ملل را فراهم کند که تا به حال این اتفاق نیفتاده است. بازداشت های شهروندان در چارچوب قانون نامشخص و مبهم مبارزه با تروریسم صورت می گیرد ولی بدرفتاری با آنها مبارزه با تروریسم نیست. انکار حقوق شهروندان و قتل عام بی گناهان ننگین است.

زید بن رعد افزود: من بسیار نگرانم از سکوت شرم آور بسیاری از روسای کشورهای دنیا. آیا رهبران کشورها از خود خجالت نمی کشند وقتی که به محاکمه و زندانی کردن روزنامه نگاران و مدافعین حقوق بشر دست می زنند. رهبرانی وجود دارند که بصورت مخالف دموکراسی عمل می کنند و هیچ تعهدی نسبت به قوانین بین الملل ندارند بلکه بر خلاف آنها عمل می کنند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در پایان گفت: نگرانی خود را نسبت به کارهای انتقام جویانه دولتها نسبت به اشخاصی که با سازمان ملل ارتباط دارند، اعلام می کنم. رژیم بحرین نسبت به فعالین حقوقی و سیاسی رفتارهای انتقام جویانه زیادی از جمله ممانعت از سفر به خارج بحرین به ویژه ژنو، آتش زدن خودروهای فعالین حقوقی و سیاسی، بازجویی و توهین و شکنجه و تجاوز جنسی و تهدید به تجاوز جنسی به نوامیس فعالین حقوقی و سیاسی انجام می دهد.

کد خبر 3997696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha