۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۴

مدیرعامل موسسه همراز شمیم باران سنندج:

۲۰۰ کودک کارخیابانی درسنندج زیرپوشش موسسه همرازشمیم باران هستند

۲۰۰ کودک کارخیابانی درسنندج زیرپوشش موسسه همرازشمیم باران هستند

سنندج- مدیرعامل موسسه همراز شمیم باران سنندج گفت: تاکنون ۲۰۰ کودک کار خیابانی به طور موقت و دائم زیرپوشش خدمات این موسسه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگارمهر، آزاد هاشمی سه شنبه شب در مراسم افطاری که با حضور  کودکان کار خیابانی، خانواده ها و سرپرستان آنان در عمارت خسروآباد سنندج برگزارشد، گفت: موسسه شمیم باران به عنوان مرکز حمایت از کودکان کارخیابانی از سال ۹۲ به همت تعدادی از دلسوزان و فعالان اجتماعی ایجاد و ثبت شد.

وی عنوان کرد: از سال ۹۳ به طور تخصصی در حوزه کودکان کار این موسسه فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ۲۰۰ کودک به طور موقت و دائم تحت پوشش این موسسه قرار گرفتند.

وی اظهارداشت: برنامه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، روانشناسی و مددکاری برای کودکان کار خیابانی در این موسسه اجرا می شود.

مدیرعامل موسسه همراز شمیم باران سنندج شخصیت بخشی به کودکان کار را از دیگر برنامه های این موسسه خواند و افزود: ۲۲ خرداد به عنوان روزجهانی منع کار کودکان نامگذاری شده است و این مراسم افطاری هم در راستای گرامیداشت این روز برگزار شده است.

هاشمی ادامه داد: کودکان نیاز به آموزش، تحصیل، تفریح و نشاط و ورزش دارند تا به خوبی رشد کنند تا در آینده کشورمان دارای نیروی انسانی شایسته و توانمندی باشد.

وی با اشاره به اینکه در مراسم افطاری امشب حدود یک هزار نفر شرکت کردند، بیان کرد:  امسال سومین سالی است که اقدام به برگزاری مراسم افطاری می کنیم و خوشبختانه هر سال جمعیت زیادی هم دعوت شدند و شرکت کردند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم ایجاد شور و نشاط، جذب کودکان کار خیابانی به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای غنی سازی اوقات فراغت، توجیه خانواده ها و سرپرستان از عواقب و پیامد های کار کودکان در خیابان است.

کد خبر 4004322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha