۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱

غیرت عبدالرحمانوف:

انتظار حضور هیات آمریکایی در مذاکرات آستانه وجود دارد

انتظار حضور هیات آمریکایی در مذاکرات آستانه وجود دارد

وزیر خارجه قزاقستان ضمن تایید حضور نمایندگان ایران، ترکیه، روسیه، اردن و سازمان ملل در دور بعدی مذاکرات آستانه از انتظار برای حضور هیات آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «غیرت عبدالرحمانوف» وزیر خارجه قزاقستان امروز دوشنبه اعلام کرد انتظار می رود آمریکا هیاتی بلند پایه را به نمایندگی از دولت واشنگتن برای حضور در مذاکرات آستانه که هفته آینده برگزار می شود، به پایتخت قزاقستان اعزام کند.

وی همچنین اعلام کرد تا کنون روسیه، ایران، ترکیه، اردن و همچنین «استفان دیمیستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حضور خود را در این دور از مذاکرات که ۴ و۵ جولای (۱۳ و ۱۴ تیر) در آستانه برگزار می شود، تایید کرده اند.

عبدالرحمانوف افزود: مشارکت ایران و ترکیه در سطح معاونان وزارت خارجه و مشارکت روسیه نیز در سطح نمایندگان ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه خواهد بود. در عین حال انتظار می رود هیات آمریکایی هم به عنوان ناظر در این مذاکرات حضور داشته باشد.

دور قبلی مذاکرات آستانه در تاریخ ۳ و ۴ ماه میلادی می (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) برگزار شد و در جریان آن گروه ضامن نظارت بر آتش بس سوریه (شامل ایران، روسیه و ترکیه) برای ایجاد ۴ منطقه کاهش تنش به توافق رسیدند.

کد خبر 4015192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha