۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲

معاون استانداری ایلام:

۵۰ درصد بیکاران استان ایلام دارای تحصیلات تکمیلی هستند

۵۰ درصد بیکاران استان ایلام دارای تحصیلات تکمیلی هستند

ایلام-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: ۵۰ درصد از مجموع بیکاران در این استان جوانان با تحصیلات تکمیلی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری روز دوشنبه در جلسه اعضای تکاپو اظهار داشت: امروز شرایط بیکاری در کشور به گونه ای شده که بخش زیادی از این افراد را جوانان تحصیل کرده و بویژه با درجات تحصیلات عالی تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سالیان گذشته روند جذب دانشجویان به شکلی بوده که که ظرفیت های بسیاری برای رشته هایی که در بازار کار متقاضی ندارند ایجاد شد که اکثر آنها در رشته های حوزه علوم انسانی هستند و امروز پس از فراغت از تحصیل شرایط برای ورود آنها به بازار کار فراهم نیست.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: بر اساس آمارهای رسمی ۵۰ درصد بیکاران این استان که تعداد آنها به ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر می رسد دارای تحصیلات تکمیلی هستند.

عسگری بهبود وضعیت تولید ، افزایش سرمایه گذاری و رونق فضای کسب و کار را تنها را اشتغالزایی عنوان کرد و بر لزوم اجرای برنامه های راهبردی در این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال تولید و اشتغال، اضافه کرد: دولت برای ایجاد یک میلیون شغل برنامه ریزی کرده که سهم استان ایلام در این زمینه کمتر از یک درصد معادل ۱۰ هزار شغل است.

شمعاون استاندار ایلام از تلاش مسئولان استان برای جذب اعتبار مورد نیاز تحقق این میزان اشتغالزایی خبر داد و گفت: در صورت هماهنگی ارگان های مسئول تحقق این مقدار اشتغالزایی قابل دسترس است.

کد خبر 4021421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha