۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۱

نماینده ولی فقیه در گلستان:

ازدواج دختران کم سن و سال موجب تخریب چهره اسلام می‌شود

ازدواج دختران کم سن و سال موجب تخریب چهره اسلام می‌شود

گرگان – نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: ازدواج دختران کم سن و سال که امروز به نام دین ثبت می‌شود موجب وهن و تخریب اسلام در سطح جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با دبیر مرجع ملی حقوق کودکان، اظهار کرد: هر چند در اسلام به انجام سنت حسنه ازدواج به ویژه در سنین پایین تاکید شده اما در رابطه با کودکانی که هنوز قدرت تشخیص ندارند کار درستی نیست.

نورمفیدی افزود: در صدر اسلام هم چنین ازدواج‌هایی با توجه به شرایط جغرافیایی و زمانی بوده و از نظر جسمی و روحی شرایط متفاوتی وجود داشته است.

وی ادامه داد: امروز ازدواج دختران هشت و ۹ ساله که به نام دین ثبت می‌شود موجب وهن اسلام و تخریب دین در سطح جهان شده و این را مصداق کودک آزاری می‌دانند و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها با ازدواج کودکان برخورد قانونی شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به قتل آتنا اصلانی دختر خردسال پارس آبادی، ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار وی این رویداد تلخ را یک جنایت بزرگ توصیف و خاطرنشان کرد: باید عامل این جنایت مجازات شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، البته مجازات فرد جانی برای جلوگیری از رویداد اینگونه وقایع در آینده کافی نیست.

نورمفیدی تصریح کرد: باید کار فرهنگی و آموزش‌های لازم صورت بگیرد، زیرا سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه مقوله بسیار مهم و در عین حال پیچیده‌ای است.

وی یادآور شد: عوامل مختلفی دخیل هستند که باید به دقت بررسی و راهکارهای رفع مخاطرات اجتماعی عملیاتی شود.

کد خبر 4033783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha