۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۶:۰۹

مهر خبر می‌دهد؛

ارائه خدمات جدید به تعاونی‌های رتبه‌بندی‌شده

ارائه خدمات جدید به تعاونی‌های رتبه‌بندی‌شده

قرار است ضمن ارائه خدمات جدید به شرکت‌های تعاونی رتبه بندی شده، این تعاونی‌ها از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رتبه بندی شرکت‌های تعاونی از حدود ۱۰ روز پیش با رونمایی از سامانه رتبه بندی اعتباری تعاونی‌ها آغاز شد. با رتبه بندی شرکت‌های تعاونی صلاحیت اعتباری یک نهاد، یک تعهد اعتباری، یک ورقه بدهی، اوراق بهادار یا ناشر چنین تعهداتی پیش‌بینی و بررسی می‌شود.

همزمان با رونمایی از سامانه رتبه بندی اعتباری تعاونی‌ها تفاهم نامه ای سه جانبه بین صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون با موضوع استفاده از رتبه‌های تخصیص یافته به تعاونی‌ها جهت ارائه خدمات و شناسایی شرکت‌های دارای ظرفیت و فعال در بخش تعاون منعقد شد.

در همین راستا قرار است در صورتی که یک شرکت تعاونی رتبه بندی شود از حمایت‌های مالی برخوردار شود؛ ضمن اینکه به منظور ارتقای عملکرد و توسعه تعاونی مربوطه‌، خدمات مشاوره‌ای به این شرکت‌ها ارائه شود.

همچنین توانمندسازی تعاونی‌ها متناسب با حوزه کسب و کار انتخابی از دیگر خدمات طرح رتبه بندی شرکت‌های تعاونی هدفگذاری شده است؛ «خودارزیابی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای»، «پژوهش، تامین و توسعه دانش کارآفرینی و ارتقاء سطح آگاهی حوزه تعاون کشور»، «کلاس‌های مجازی مشاوره در زمینه شروع، ایجاد و رشد شرکت‌های تعاونی»، «ارائه مشاوره تدوین طرح تا راه اندازی و تثبیت کسب وکار در حوزه تعاون کشور» و «ارائه خدمات تبلیغاتی و بازاریابی محصولات» توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در چارچوب ضوابط برای شرکت‌هایی که رتبه بندی می‌شوند در نظر گرفته شده است.

فرآیند رتبه بندی شرکت‌های تعاونی

رتبه بندی یک شرکت تعاونی چندین مرحله دارد؛ مرحله نخست این که شرکت تعاونی باید در سامانه رتبه بندی شرکت‌های تعاونی ثبت نام کند. پس از ارسال کد رهگیری به شرکت تعاونی، باید اطلاعات مربوط به قابلیت و صلاحیت فنی و تجربی ثبت شود.

در مرحله چهارم فرایند رتبه بندی تعاونی‌ها اطلاعات مربوط به توانایی مالی و بازرگانی ثبت و پس از آن در مرحله پنجم اطلاعات مربوط به پاسخگویی اجتماعی ثبت و ارسال خواهد شد.

پس از آن نواقص حداکثر تا ۱۰ روز پس از ثبت اطلاعات پاسخگویی اجتماعی باید برطرف شود. سپس مدارک تکمیلی دریافت و فرآیند امتیازدهی اولیه به شرکت تعاونی مربوطه آغاز خواهد شد.

علاوه بر این، گزارشی از امتیاز دهی اولیه تهیه و این گزارش به متقاضی تحویل می‌شود. ثبت و ارسال اطلاعات مربوط به فرآیندهای کارا و اثر بخش، ثبت و ارسال اطلاعات مربوط به فعالیت کارآفرینانه، بررسی میدانی توسط مشاوران ذی صلاح و اعلام رتبه نهایی از جمله فرآیندهای رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی است.

کد خبر 4037133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha