۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

مشاوره‌های قبل از ازدواج و مسائل ژنتیکی باید جدی گرفته شود

مشاوره‌های قبل از ازدواج و مسائل ژنتیکی باید جدی گرفته شود

زنجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج و مسائل ژنتیکی مربوط به آن باید از سوی متولیان امر به‌ویژه بهزیستی جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با معاونان اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: بهزیستی و کمیته امداد به عنوان ۲ نهاد حمایتی، گروه های هدف مختلفی را تحت پوشش دارند و در جهت رفع مشکلات محرومان اقدامات ارزشمندی را انجام می دهند.

وی اظهار کرد:  فقرا و قشر محروم در هر جامعه ای وجود دارد و هر چه تعداد آنها در جامعه افزایش یابد فاصله طبقاتی و گسست های اجتماعی نیز افزایش یافته و به نوبه خود بزهکاری های فراوانی را موجب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هر چه فقر در جامعه ریشه کن شود، انس، الفت  و محبت در جامعه زیاد می شود.

خاتمی تاکید کرد: توانمندسازی برخی افراد تحت پوشش بهزیستی مانند معلولان ذهنی و جسمی امکان پذیر نیست اما برخی در صورت حمایت، توانمند شده و به رشد بالندگی می رسند. 

وی افزود: افزایش ۳.۵ برابری مستمری مددجویان اقدامی شایسته در جهت برطرف کردن نیازهای اولیه گروه های تحت پوشش است که  تمامی مشکلات آنها را رفع نمی کند که طبق برنامه اعلام شده این رقم در آینده افزایش می یابد. 

نماینده ولی فقیه در ستان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: متاسفانه اغلب متولیان امر از لزوم مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج برای پیشگیری از معلولیت ها سخن می گویند، اما اقدام جدی در این خصوص کمتر انجام می شود. 

خاتمی گفت: مشاوره های قبل از ازدواج و مسائل ژنتیکی مربوط به آن باید از سوی متولیان امر به ویژه بهزیستی جدی گرفته شود و مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج باید جدی گرفته شود چرا که ۵۰ درصد معلولیت ها به اختلالات ژنتیکی بر می گردد.

وی به لزوم رسیدگی بیشتر به کمپ های ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه های موفق دیگران به صورت علمی باید بر این نوع مراکز نظارت و از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.

کد خبر 4037482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha