۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲

در دادگاه فساد نفتی مطرح شد؛

وکیل شمس: نماینده دادستان وقت موکلم را گرفت

وکیل شمس: نماینده دادستان وقت موکلم را گرفت

قاضی مقیسه گفت: من اگر سوال می‌پرسم برای روشن شدن کارهای خودم است، چون فردای قیامت باید پاسخگوی اعمالم باشم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اخذ آخرین دفاعیات از متهم ردیف دوم طبق اعلام رئیس دادگاه، افشار وکیل مهدی شمس به دفاع از موکل خود پرداخت.

وی با اشاره به ماده ۳۵۹ قانون آیین دادرسی کیفری به نحوه چگونگی اداره دادگاه در طول جلسات اخیر اعتراف کرد و گفت: این ماده صراحتاً در مورد نحوه چگونگی دادگاه سخن گفته است و اعلام کرده که منشی دادگاه و یا نماینده دادستان اقدام به قرائت کیفرخواست کرده و سپس متهم و پس از آن وکیل مجاز به ارائه دفاعیات خود هستند، اما در طول جلسات اخیر شاهد این بودیم که نماینده دادستان بارها اجازه صحبت کردن از متهم را گرفته و خود صحبت کرده است.

وکیل متهم ردیف دوم افزود: طبق قانون نماینده دادستان تنها مجاز به بیان نکات خود صرفاً بعد از قرائت کیفرخواست است، اما در طول ۵ جلسه گذشته بارها به دفعات مختلف صحبت کرده و زمان دفاعیات از متهم من گرفته شده است.

قاضی مقیسه در واکنش به این سخنان وکیل شمس گفت: نماینده دادستان به درخواست دادگاه و برای روشن شدن مطالب اقدام به صحبت کرده، چون اگر من بخواهم همواره سؤال بپرسم می‌گویند می‌خواهند متهم را تحقیر کنند؛ البته من دهان به دهان متهم نمی‌گذارم.

رئیس دادگاه افزود: من اگر سؤال می‌کنم برای روشن شدن برخی از مطالب است که می‌پرسم چون می‌خواهم حکم مقتضی را صادر کنم، برای روشن شدن کار خودم سؤال می‌کنم، چون فردای قیامت باید جوابگوی اعمال خودم باشم.

در ادامه نجفی نماینده دادستان در واکنش به سخنان وکیل مهدی شمس گفت: طبق ماده ۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری به نماینده دادستان اجازه صحبت داده شده است و ذکر شده که دادستان یا نماینده وی می‌تواند اظهارنظر قانونی کند.

کد خبر 4040506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha