۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷

برگزاری نشست «علمای دین و صیانت از هویت اسلامی» در استانبول

برگزاری نشست «علمای دین و صیانت از هویت اسلامی» در استانبول

شست «علمای دین و صیانت از هویت اسلامی» با همکاری اتحادیه علمای ترکیه و وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشست با حضور حدود ۱۰۰ تن از علما و شخصیت‌های فرهنگی ترکیه و همچنین حجت‌الاسلام‌اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و روحانی، مدیرعامل شبکه بین‌المللی ثقلین، در سالن اجتماعات ساختمان اتحادیه علمای ترکیه برگزار شد.

شیخ قدیر آکاراس، دبیرکل اتحادیه علمای ترکیه (اهلادر) در آغاز این نشست، هدف از برگزاری آن را تبیین شرایط روز جهان اسلام و نحوه ایفای نقش علمای دین برای پاسداری از هویت اصیل اسلامی، بیان کرد.

دبیرکل اتحادیه علمای ترکیه (اهلادر) در بخش دیگری از سخنرانی خویش بر وضعیت اسفناک جهان اسلام و اختلافات درون اسلامی و اقدامات دشمنان اسلام برای به انحراف کشاندن ریشه‌های اصیل اسلامی اشاره و بر نقش تاریخی علما برای برون‌رفت از این وضعیت تأکید کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام اختری، عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با سپاسگزاری از توجه و تلاش نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی در کشورهای مختلف، از تعامل وابستگی فرهنگی ایران در استانبول با مجامع اصیل شیعی و دینی این شهر بندری ترکیه، تمجید کرد.

وی در ادامه موضوع نشست را بسیار مهم خواند و با اشاره به ارتباطات و تعاملات بسیار خوب دو کشور ایران و ترکیه در ابعاد مختلف، همکاری‌های دو کشور و دو ملت ایران و ترکیه را برای حل مشکلات فعلی جهان اسلام بسیار ضروری دانست.

اختری افزود: روابط و دوستی دو کشور، مورد خصومت و کینه دشمنان اسلام است و هم شما و ما با هم باید به آن توجه کنیم.

وی در ادامه به شرایط بسیار حساس فعلی در جهان اسلام اشاره و بیان کرد: امروز فراگیری علوم و تعلیم و تربیت بسیار متفاوت شده است و پیشرفت‌های تکنولوژی فضای بسیار جدیدی را برای کودکان و سایر افراد کم سن و سال آورده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین گفت: به موازات این فضا برای معرفی اندیشه‌های ناب برای ما، طرف مقابل هم با استفاده از این فضا، آثار و کتب ضاله و افکار انحرافی هم به همان وسعت توسعه داده  است و موقعیت ما از جهات مختلف ویژه است.

اختری همچنین اظهار کرد: امروز شرایط جامعه عوض شده است و وظیفه همه ما، همان دفاع از هویت اسلام است و باید اسلام به طور کامل و با تمامی ابعاد معرفی شود.

کد خبر 4040926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha