۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۳

با ارسال نامه‌ای رسمی صورت گرفت؛

درخواست دوباره فدراسیون شطرنج ازفیده برای تمدید مهلت پرداخت بدهی

درخواست دوباره فدراسیون شطرنج ازفیده برای تمدید مهلت پرداخت بدهی

فدراسیون شطرنج طی نامه‌ای به فدراسیون جهانی متفاضی تمدید مهلت در نظر گرفته شده برای پرداخت بدهی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین مهلتی که از سوی فدراسیون جهانی شطرنج برای پرداخت بدهی ایران تعیین شده بود، فردا دوشنبه به پایان می رسد در حالیکه هنوز دو سوم مبلغ بدهی شطرنج ایران پرداخت نشده است. 

۱۸۰ هزار دلار مبلغ کلی بدهی فدراسیون شطرنج به فدراسیون جهانی این رشته بود. در مهلت دو ماهه اولیه که برای پرداخت این بدهی در نظر گرفته شده بود، فدراسیون کشورمان موفق به پرداخت هیچ بخشی از آن نشد اما یک سوم این بدهی یعنی ۶۰ هزار دلار، هفته گذشته و در اولین روزهای دومین تعیین شده فیده، به حساب این فیده واریز شد. 

مهلت اولیه فدراسیون جهانی شطرنج به ایران تا ۲۹ تیرماه (۲۰ جولای) بود. دومین مهلت هم فردا دوشنبه (۳۱ جولای) به پایان می رسد اما هنوز فدراسیون موفق به تامین هزینه لازم برای دو سوم باقی مانده بدهی خود نشده است. به همین دلیل این فدراسیون طی نامه ای رسمی به فیده متفاضی تمدید مهلت مورد نظر برای پرداخت بدهی اش، شد. 

البته پاسخ فیده به فدراسیون شطرنج فردا مشخص می شود اما این فدراسیون امیدوار است تا با دریافت پاسخ مثبت از مسئولان جهانی شطرنج، فرصت لازم برای تامین ۱۲۰ هزار دلار باقی مانده را پیدا کند. به خصوص اینکه اسپانسر مسابقات قهرمانی جهانی که هنوز بابت این رقابت ها به فدراسیون شطرنج بدهکار است، قول داده بخشی از بدهی خود را طی روزهای آینده پرداخت کند. 

بدهی فدراسیون شطرنج به فدراسیون جهانی بابت میزبانی مسابقات قهرمانی زنان جهان است که سال گذشته برگزار شد. 

کد خبر 4045460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha