۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳

برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در کشورهای مختلف جهان

برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در کشورهای مختلف جهان

جشن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، جشن ولادت امام رضا(ع) شامگاه روز پنجشنبه و در شب میلاد امام هشتم شیعیان در خانه فرهنگ رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد، در این آیین سبک زندگی و شخصیت والای امام رضا(ع) برای حاضران و شرکت کنندگان تشریح شد.همچنین در این مراسم برنامه مولودی خوانی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اجرا شد.

همچنین جشن میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در حسینه مدرسه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر زارعان رئیس مجتمع آموزشی ایرانی در بوسنی و هرزگوین در این مراسم پس از اقامه نماز و قرائت دعا با تبریک این میلاد خجسته درخصوص اهمیت ولایت در جامعه و زندگی سخنانی را ایراد کرد. 

وی با اشاره به این نکته که ولایت مهمترین رکن انقلاب اسلامی است، گفت: ولایت فقیه در راستای ولایت معصومین است و اگرچه درجه معنوی ولی فقیه با امام معصوم و یا شخص پیامبر اکرم (ص) فاصله بسیار و غیرقابل قیاسی دارد اما وظایف ایشان همان وظایف است و وظیفه مومنان مانند زمان پیامبر و ائمه اطهار، اطاعت و پیروی است.

همزمان با ایام دهه کرامت و فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س)، جشن با شکوهی در کراچی، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر پاکستان، برگزار شد.

در این مراسم با شکوه که در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد، علاوه بر حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم و مسئولان نهادهای ایرانی در کراچی از جمله احمد محمدی سرکنسول کشورمان در این مراسم، تعداد زیادی از علما، اندیشمندان و شخصیت های اهل سنت و شیعه پاکستان و دوستداران اهل بیت (ع) در این جشن بزرگ حضور یافتند.

تعدادی از علما و اندیشمندان پاکستانی حاضر در مراسم در خصوص شخصیت و زندگی امام رضا(ع)، تاثیرات وجود پربرکت ایشان در زندگی مردم و نیز پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی کرده و در ادامه تعدادی از مداحان پاکستانی به مدیحه سرایی پرداختند.
همچنین در روزهای اخیر، شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور، راولپندی و پیشاور نیز شاهد برگزاری همایش ها و مراسم های مختلف به مناسب دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا (ع) بود.

مراسم با شکوه میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا ( ع) در خانه فرهنگی شهریار رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولان و کارکنان نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مقیم باکو و نیز شهروندان جمهوری آذربایجان علاقه مند به اهل بیت عصمت و طهارت حضور داشتند. 

اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این مراسم با شکوه میلاد با سعادت امام رضا ( ع ) را تبریک گفت. 

وی به زندگی و فعالیت و دوران امامت پر برکت امام هشتم شیعیان پرداخت و بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی تاکید کرد.

همچنین جمعی از شاعران و مداحان آذربایجانی اهل بیت عصمت و طهارت عشق و علاقه خاص به امام رضا (ع) را به زبان شعر ابراز کردند.

کد خبر 4050448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha