۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹

استاندار کردستان:

صبر و استقامت آزادگان منجر به ناکامی دشمنان ایران اسلامی شد

صبر و استقامت آزادگان منجر به ناکامی دشمنان ایران اسلامی شد

سنندج-استاندار کردستان یکی از عوامل ناکامی دشمنان کشورمان در زمان جنگ تحمیلی را صبر، شجاعت و استقامت آزادگان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز پنج شنبه در ویژه برنامه سالروز ورود آزادگان به میهمن اسلامی که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۶ مرداد یکی ازروزهای  خاطره انگیزدر تاریخ  ملت ایران است, گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از طولانی ترین جنگ های تاریخ ایران بود.

وی عنوان کرد: پیروزی شیرین ما در جنگ هشت ساله با رژیم بعث عراق و عدم توفیق دشمن در رسیدن به اهدافش، سختی جنگ را برای ما شیرین کرد.

وی اظهارداشت: یکی از جنایت های صدام عدم تحویل نام تمامی اسرا به صلیب سرخ بود که این بی اطلاعی دردی مضاعف بر خانواده آزادگان بود.

وی با بیان اینکه ۲۶ مرداد هیچ وقت در تاریخ ملت ایران فراموش نمی شود، اضافه کرد: همه ما به آزادگان سرافراز و خانواده های آنها که این سختی را تحمل کردند ادای احترام می کنیم.

استاندار کردستان بیان  کرد: همه ما وظیفه داریم در خدمت ایثارگران و خانواده هایشان باشیم و نسبت به از خوگذشتگی این عزیزان ادای دین می کنیم.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه سالروز ورود آزادگان به کشور یکی از روزهای ارزشمند و به یادمانی ایام دفاع مقدس است، گفت: این روز یادآور ایثار، فداکاری و ایستادگی مردانی است که در دفاع مقدس تا آخرین گلوله جنگیدند و هستی خود را در طبق اخلاص نهادند.

محمد سلیمانی  عنوان کرد: آزادگان یادگاران همرزمان شهید هستند و امنیت امروز ما مرهون فداکاری این بزرگ مردان است. آزادگان هم به صبوری شهرت دارند و در سخت ترین شرایط و بهترین دوران عمرشان صبر و شکیبایی را پیشه کردند و در مقابل شکنجه دشمن بعثی سر خم نکردند و ظفرمند و پیروز به میهن بازگشتند.

وی با بیان اینکه امروز ما به سرافرازی و سربلندی آزادگان ملت افتخار می کنیم، افزود: شهید امان اللهی از شهدای کردستان است که با تمام وجود در مقابل دشمن ایستاد و بعد از اسارت به شهادت رسیدند که جای افتخار بزرگی برای ما است.

وی بیان کرد: امروز اگر می بینیم جوانان این مرز و بوم همچون شهید حججی در مقابل تیغ تیز دشمن سر خم نمی کنند درسی است که از آزادگان در دوران اسارت آموخته اند.

وی به آزادگان سرافرازی استان که مظلومانه و غریبانه در مرز سیرانبند بانه به شهادت رسیدند،اشاره کرد و بیان کرد: اقبال سعیدی، شهید رضایی و جعفری از شهدای هستند مظلومانه و غریبانه برای امنیت پایدار این مرز و بوم شربت شهادت نوشیدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: نظام اسلامی ثمره خون شهیدان، فداکاری ایثارگران و ایستادگی آزادگان است و صاحبان به حق نظام خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

سلیمانی، با بیان اینکه ایثارگران با خدا معامله کردند، افزود: کسی که با خدا معامله کند قطعا زیان ندیده است و افتخار بالاتری از این نیست که کسی در جایگاه شهدا به درگاه ایزدی بپیوندد.
وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به صبوری و شکیبایی خانواده شهدا و ایثارگران بی تفاوت باشیم، عنوان کرد: افتخار می کنیم در استانی زندگی می کنیم که بیش از ۸۴۰ آزاده از بین ۴۳ هزار آزاده کشور متعلق به کردستان است.
وی یادآوری کرد: آزادگان در دوران اسارت شان تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و با انس با قرآن، کلام الله مجید را حفظ کردند و با یادداشت خاطرات شان در زمان بعد از اسارت شان کتاب نوشتند.

کد خبر 4061962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha