۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰

امام جمعه موقت دیر:

عید غدیر خم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه امامت و رهبری است

عید غدیر خم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه امامت و رهبری است

بوشهر - امام جمعه موقت دیر گفت: عید غدیر خم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه امامت و رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی صبح جمعه در جلسه هماهنگی ستاد غدیر اظهار داشت: عید غدیر هویت شیعه و مایه وحدت جهان اسلام است و باید ارزش غدیر برای نسل جوان تبین شود.

بحرانی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مردم به خصوص کودکان،  جوانان و نوجوانان در پررنگ کردن فرهنگ غدیر و انتظار، افزود: استمرار برنامه های ارزشمند فرهنگی مذهبی می تواند باعث تقویت باورهای دینی جامعه شده و خانواده ها را از خطر آسیب های اجتماعی مصون نگه دارد.

امام جمعه موقت دیر، شهر دوراهک را یکی از شهرهای پیشتاز و خودجوش در برگزاری مراسمات مذهبی در شهرستان دیر برشمرد و گفت: این روحیه انقلابی، جهادی و خودجوش مردمی باید در بین همه اقشار جامعه تقویت شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم و مسئولان در مراسم تشیع پیکر شهید تازه تفحص شده، حجت‌الاسلام مهدی اندرواژ (خیر اندیش) اظهار داشت: نسل جوان امروز ما باید بیش از پیش با عید غدیر آشنا شود چرا که واقعه غدیر در واقع تمام کننده و کامل کننده دین پیامبر اکرم(ص) است.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان دیر نیز در این نشست گفت: عید غدیر خم که عید ولایت و امامت شیعیان به شمار می رود روز بزرگ تبیین مباحث امامت و ولایت است.

حسین چاهبندی، با بیان اینکه دهه ولایت و امامت فرصت ارزشمند و مغتنمی برای عرض ارادت به رسول خدا و خاندان اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی می‌بایست در همه مراسمات مربوط به اتمه نقش آفرین باشند.

وی افزود: بنیاد بین‌المللی غدیر با ترویج فرهنگ امامت و ولایت و غدیر، با مشارکت مردم، جوانان، خواهران و برادران و همچنین مسئولان، در حال اجرای طرح نهادینه کردن فرهنگ غدیر  در روستاها است.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان دیر با بیان اینکه،در حال حاضر ۱۱۰ موکب در شهرستان دیر فعالیت می‌کنند، گفت: موکب بیت الزهرا(س) شهرستان دیر امسال با مشارکت مردم و مسئولان این شهرستان در کربلا مستقر و آماده خدمت‌رسانی به زایران اربعین است و تا کنون بیش از ۱۸۰ میلیون ریال و طلا و جواهرات برای ساخت ضریح ائمه اطهار در عراق جمع آوری و بیش از  ۵۰۰ پتو به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی برای موکب شهرستان خریداری شده است.

کد خبر 4068752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha