۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۶

انتشار منتخبی از آثار ابوالحسن صبا با تنظیم جدید

انتشار منتخبی از آثار ابوالحسن صبا با تنظیم جدید

تعدادی از آثار منتخب استاد ابوالحسن صبا نوازنده فقید موسیقی ایرانی با تنظیم جدید در قالب آلبوم «مثنوی صبا» به هنرمندی علی پژوهشگر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم موسیقی «مثنوی صبا» اثر تازه علی پژوهشگر از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «نوخسروانی باربد» منتشر و راهی بازار شد.

آلبوم «مثنوی صبا» ساخته علی پژوهشگر مشتمل بر ۲۱ قطعه از جمله «کاروان»، «غم انگیز»، «زرد ملیجه»، «گیلکی»، «در قفس»، «دیلمان»، «به یاد گذشته»، «تمرین دشتی»، «کوهستانی» و «ضربی بیات» است که در سبک کلاسیک ایرانی به اجرا در آمده اند. این آلبوم شامل منتخبی از آثار زنده یاد ابوالحسن صبا  بوده که برای بربت تنظیم شده است.

علی پژوهشگر پیش از این  آلبوم «چهل و دو قطعه برای عود» را منتشر کرده بود و این بار اثر تازه خود را با عنوان «مثنوی صبا» روانه بازار موسیقی می کند. این موزیسین فارغ التحصیل هنرستان موسیقی تهران و کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که سرپرستی، نوازندگی و آهنگسازی گروه موسیقی «نریمان» را نیز بر عهده دارد. از جمله فعالیت های هنری او می توان به همکاری با گروه «صبا»، «منظمی»، «دالاهو»، «داود آزاد»، «مستان»، «سیمرغ» و همچنین نوازندگی و آهنگسازی در آلبوم هایی چون «دوره گرد»، «سفر درون»، «فانتزی تمبک و ارکستر ایرانی» اشاره کرد.

آلبوم موسیقی «مثنوی صبا «توسط «نوخسروانی باربد»، منتشر شده است و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اصل آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه و یا نسبت به خرید دیجیتال، آنلاین و قانونی این اثر اقدام کنند.  

کد خبر 4076945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha