۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵

امام‌جمعه موقت بجنورد:

موضع‌گیری مسلمانان در مقابل حوادث میانمار واجب است

موضع‌گیری مسلمانان در مقابل حوادث میانمار واجب است

بجنورد- امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: غیرت اسلامی اجازه کشتار وحشیانه را نمی‌دهد ازاین‌رو ایستادگی و موضوع گیری مسلمانان در مقابل حوادث میانمار واجب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد بابیان اینکه حمایت دولت‌های غربی و رژیم صهیونیسم همیشه برای بدنامی اسلام وجود دارد، اظهار کرد: حرکت غیرانسانی و کشتار بیش از ۴۰۰ مسلمان در میانمار قطعاً با تشویق رژیم اسرائیل و دولت‌های غربی است چراکه پیش‌ازاین شاهد جنایت‌های تلخ این دولت‌ها و حمایت‌های آنان برای براندازی اسلام را شاهد بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام نوری افزود: اسلام همیشه حامی مردم بی‌دفاع و مظلوم بوده و اکنون نیز در برابر این کشتار وحشیانه سکوت نخواهیم کرد.

وی بابیان اینکه شرایط سخت بر زندگی مردم مسلمان میانمار حاکم است، تصریح کرد: هشت میلیون نفر در این کشور بدون داشتن حقوق شهروندی زندگی می‌کنند به‌طوری‌که بدون اجازه دولت نمی‌توانند ازدواج، سفر و حتی در ادارات دولتی حضور پیدا کنند.

امام‌جمعه موقت بجنورد اضافه کرد: مردم مسلمان میانمار به خاطر دینشان علاوه بر حقوق شهروندی از حقوق انسانی نیز محروم‌اند و بدترین ظلم‌ها را از سوی دولت تحمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوری گفت: ظلم به مردم مسلمان میانمار مربوط به الآن نیست بلکه طی چند سال اخیر بیش از ۵۲ هزار مسلمان به بدترین شکل در این کشور کشته‌شده‌اند.

وی اظهار کرد: دولت میانمار به هیچ مسلمانی رحم نمی‌کند و علاوه بر کودک کشی، پیرو جوان، زن و مرد را با فجیع‌ترین شکنجه‌ها از بین می‌برد.

امام‌جمعه موقت بجنورد بیان کرد: باوجود ۶۰ کشور اسلامی با یک و نیم میلیارد جمعیت هیچ اقدامی برای مظلومیت مردم میانمار انجام نمی‌شود و همان‌گونه که در برابر سربریدن مردم سوریه و عراق سکوت کرده‌اند، اکنون نیز موضعی نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: تمام مسلمان در دنیا وظیفه‌دارند در مقابل هر ظلمی که به مردم بی‌دفاع می‌شود، واکنش نشان دهند و از عقب‌نشینی دوری کنند.

وی افزود: به آتش کشیدن ۲۰ مسجد در میانمار فاجعه‌ای دیگر است که غیرت دینی مسلمانان نباید اجازه ادامه این کار را بدهد.

امام‌جمعه موقت بجنورد اظهار کرد: سکوت سازمان بین‌الملل در برابر اقدام ضد انسانی میانمار و اهداء جایزه صلح نوبل به نشان سمبل آزادی و دموکراسی غیرقابل‌تحمل است.

عید غدیر روز اکمال و اتمام دین است

حجت‌الاسلام نوری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم گفت: عید غدیر روز اکمال و اتمام دین است چراکه سبب ناامیدی منافقان و دشمنان اسلام شد.

وی اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) پس از پیامبر (ص) جزییات و آنچه را که مردم از دین اسلام نمی‌دانستند را به رفع ابهامات پاسخ می‌دادند.

امام‌جمعه موقت بجنورد افزود: چنانچه امامان از تفسیرهای غلط دشمنان اسلام جلوگیری نمی‌کردند، دین اسلام به شیوه‌ای دیگر برای مردم مفهوم پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: امروز داعش با تفسیری خشن از جهاد و با کشتار و سربریدن مردم بی‌دفاع، دین اسلام را آدم کش و ضد انسانی به جهانیان معرفی می‌کند و همین الگویی برای غیرمسلمانان است.

وی بیان کرد: باوجوداینکه در دین اسلام جهاد مایه رحمت و عزت و برای دفاع از مظلوم و ستمدیدگان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مناطق مختلف خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه، با برپایی راهپیمایی کشتار مردم مظلوم میانمار را محکوم کردند و با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر دولت میانمار» انزجار خود از استکبار را فریاد زدند و خواستار توجه سازمان‌های بین‌المللی شدند.

کد خبر 4081794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha