۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

۲۲۵ اثر به سوگواره شعر و نوحه سفینه در یزد رسید

۲۲۵ اثر به سوگواره شعر و نوحه سفینه در یزد رسید

یزد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از رسیدن ۲۲۵ اثر به سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه رسید.

حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه در استان یزد اظهار داشت: پس از جمع آوری و داوری آثار ارسالی آیین اختتامیه این سوگواره ۲۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم که در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود، مسئولان استان و رؤسای هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی حضور خواهند داشت.

حسینی کوهستانی تصریح کرد: آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه از ساعت ۲۰ الی ۲۲ در جوار تربت پاک سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارسال ۲۲۵ اثر به سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه عنوان کرد: این تعداد اثر از ۴۸ شاعر و نوحه سرا به این سوگواره ارسال شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اضافه کرد: در مجموع ۱۰۵ شعر و ۱۲۰ نوحه به سوگواره شعر و نوحه سفینه ارسال شده است.

وی، سطح کیفی آثار ارسالی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حجت الاسلام زکریا اخلاقی، احمدرضا قدیریان و عالیه مهرابی داوری آثار ارسالی به این سوگواره را بر عهده داشته‌اند.

حسینی کوهستانی بیان کرد: این سوگواره با محوریت اربعین حسینی اجتماعی به‌ سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی برگزار می شود.

وی افزود: بیشترین آثار ارسالی مربوط به موضوع شهدای مدافع حرم، اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور و عاشورا تبلور انتخاب و ایمان بوده است.

به گزارش مهر، سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان یزد برگزار می‌شود.

کد خبر 4086449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha