۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۲۹

با حضور داوران کشوری؛

دومین جشنواره نمایشهای کوتاه تیک در قروه برگزار شد

دومین جشنواره نمایشهای کوتاه تیک در قروه برگزار شد

قروه- دومین جشنواره نمایش های کوتاه تیک در قروه با حضور داوران مطرح کشوری با هدف فرهنگسازی و توسعه هنر تئاتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز یکشنبه دومین جشنواره شهرستانی نمایش های کوتاه تیک در قروه با حضور «آتش تقی پور»، «امیر آتشانی» و «علیرضا حنیفی» به عنوان داوران این دوره در مدت سه روز برگزار شد.

فراخوان این جشنواره از مرداد ماه سال جاری آغاز شد که به گفته دبیر اجرایی جشنواره در مهلت معین شده تعداد ۱۴ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از این تعداد ۱۰ طرح نمایشی در بازبینی مورد تأیید هیئت بازبین قرار گرفتند.

«یونس صحرارو» با بیان اینکه آثار تأیید شده در جشنواره تیک در دور روز نخست جشنواره اجرا داشتند، افزود: شرکت در این دوره از جشنواره برای عموم آزاد بود و در واقع هدف اصلی آشنایی مردم با هنر نمایش، توسعه و گسترش نمایش، ایجاد همبستگی و همدلی بین دوستان تئاتری و تشکیل گروه های ویژه تئاتر و شکوفایی استعدادهای نهفته در این حوزه است.

وی به استانی کردن این جشنواره در سال های آینده اشاره کرد و یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار و حمایت مسئولان مرتبط به دنبال استانی و همچنین کشوری کردن این جشنواره هستیم.

«صحرارو» با اشاره به اینکه جشنواره تیک انتخاب شد برای تشدید انگیزه و ایجاد رقابت بین هنرمندان نسل نو انجمن نمایش شهرستان قروه، گریزی داشت به دوره اول این جشنواره و تصریح کرد: اولین دوره جشنواره با شرکت ۳ گروه اجرایی آغاز شد که پس از بازبینی آثار توسط هیئت بازبین ۵ گروه به بخش مسابقه و جشنواره راه یافتند که توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی در پایان از هنرمندان فقید شهرستان قروه همچون آزیتا صالحی، بهرام ملکی، جلال بهرامی و هنرمند شهید فریدون نعمتی یاد کرد.

معرفی برگزیدگان

هیئت داوران برای انتخاب برگزیدگان جشنواره به حوزه های مختلف از طراحی صحنه و لباس گرفته تا نویسندگی و کارگردانی و ایده پردازی و در نهایت بازیگری پرداخته و به تفکیک آثار برگزیده را معرفی کردند.

به انتخاب هیئت داوران از ۱۰ نمایش تأیید شده جایزه اول بهترین نگارش متن به نمایش «معمولی» اثری از «مینا عبدی»، بهترین بازیگری زن به «مدیا محمدی» برای نمایش «بیست و یک»، بهترین بازیگری مرد به «محمدنقی حیدری» برای نمایش «استخری پر از کابوس» تعلق گرفت.

همچنین جایزه اول بهترین کارگردانی تعلق گرفت به «مینا عبدی» برای نمایش «معمولی»، بهترین طراحی صحنه مشترکاً تعلق گرفت به «ژینو میهمی» برای نمایش «بیست و یک» و «مینا عبدی» برای نمایش «معمولی» و در نهایت بهترین طراحی لباس را «نیلوفر دهقانی» برای نمایش «پاناکوتای توت فرنگی» دریافت کرد.      

کد خبر 4089691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha