۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

هیئات مذهبی مدرسه معرفتی ترویج معارف حسینی باشند

هیئات مذهبی مدرسه معرفتی ترویج معارف حسینی باشند

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: هیئات مذهبی مدرسه معرفتی ترویج معارف حسینی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عزاداران امام حسین (ع) در مرحله اول باید روح و روان خود را با معارف حسینی آشنا کنند و در مرحله بعد به ترویج آن معارف حسین را ترویج دهد.

وی با اشاره به نقش مهم هیئات مذهبی در ترویج معارف حسینی افزود: هر مجلس و خیمه و بیرقی برای اقامه عزای امام حسین (ع) برپا می شود باید یک مدرسه معرفتی برای ترویج معارف امام حسین (ع) باشد.

حجت الاسلام سروستانی در ادامه سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ظلم و ستم، ایثار و وحدت را از ویژگی های قیام امام حسین (ع) عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: باید ضمن اقامه عزای امام حسین علیه السلام اصولی را که آن حضرت برای آنها جان داد در جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم عاشورا در حفظ اسلام اضافه کرد: اگر نبود قیام امام حسین علیه السلام شاید در همان عصر یزیدیان فاتحه ی اسلام را می‌خواندند.

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که هر هیئت باید یک هیئتی انقلابی باشد و همان گونه که امام حسین (ع) می خواهد ادای وظیفه کند، گفت: امروز دشمنی دشمنان از هر مقطعی با اسلام بیشتر شده است و باید مراقبت شدید از حواشی هیئات داشته باشیم تا در کنار ثواب برگزاری محافل و مجالس عزاداری امام حسین گناهی مرتکب نشویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم قرآن کریم در تربیت عاشورایی جامعه افزود: امام حسین علیه السلام به قرآن عشق می ورزید و چه قدر خوب است که هیئات مذهبی، محافل و مجالس عزاداری خود را با تلاوت قرآن آغاز کنند و سخنرانان و وعاظ در سخنان خود از شاخص ها و معیارهای قرآنی استفاده کنند.

کد خبر 4092933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha