۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۳۵

آیت الله خاتمی در نشست خبری:

مسئولان برای انتخاب استانداران از خبرگان نظرخواهی کنند

مسئولان برای انتخاب استانداران از خبرگان نظرخواهی کنند

سخنگوی مجلس خبرگان گفت: در آستانه انتخاب استانداران و فرمانداران هستیم، برای خبرگان حریمی قائل شود و حالا که از دیگر مسئولان نظر می خواهند از خبرگان هم در این زمینه نظر بخواهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: حدود 30 نفر از اعضای خبرگان رهبری عمدتا جدیدالورود هستند و در هیچ کمیسیونی حضور ندارند؛ ما دیدیم که کمیسیون سیاسی خیلی کار دارد. از طرف دیگر کمیسیون های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را به کمیسیون سیاسی افزودیم.

وی درباره طرح اصلاح آیین نامه انتخابات خبرگان رهبری گفت: برخی مواد که در گذشته بود، اصلاح ویراستاری شد به گونه ای که سه ماه مانده به شکل گیری مجلس جدید، کار مجلس خبرگان قبلی تمام و خبرگان بعدی تشکیل شود تا کشور هیچ گاه بدون خبرگان نباشد.

خاتمی ادامه داد: در 16 نطق و ضیافت شام محورهای مهمی مطرح شد؛ عنوان شد که خبرگان باید مطالبه گر باشد. مطالبی عنوان شد تا اولا ساختار مطالبه گری بیان شود که باید چه شکلی باشد.

خاتمی تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری جلسه ای با اعضای هیات دولت و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی داشته باشد تا مسائل و مشکلاتی که عزیزان از حوزه های انتخاباتی شان مطرح می کنند، منعکس و راهکار برای حل اش ارایه شود.

وی با اشاره به انتصاب استانداران و فرمانداران در آینده ای نزدیک از سوی وزارت کشور تاکید کرد: برخی گفتند که حالا که در آستانه انتخاب استانداران و فرمانداران هستیم، برای خبرگان حریمی قائل شود؛ ما نمی خواهیم دخالت کنیم؛ حالا که از دیگر مسئولان نظر می خواهند از خبرگان هم در این زمینه نظر بخواهند.

خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنگ فرهنگی گفت: جنگ فرهنگی تمام عیار است؛ ما نگران مسایل اخلاقی و فرهنگی هستیم؛ نگران نیستیم که مردم مطلب را بدانند اما نگران هستیم که به مردم سم داده شود. وبای فرهنگی و سیاسی کمتر از میکروب وبا نیست.

سخنگوی خبرگان رهبری افزود: دولت محترم که سایت ها و فضاهای فاسد را می شناسد باید برخورد کند. گفته شده که 40 میلیون عضو در  کانال ها هستند؛ این یعنی مردم دارند از بیرون خط می گیرند.

وی افزود: برخی به سمت بی حجابی می روند اما انقلاب ما اسلامی است، حداقل دولت در نهادهای زیر نظر خود از جمله بیمارستانها و هواپیمایی در ترویج حجاب پیشگام باشد.

خاتمی آموزش و پرورش را مهم دانست و تصریح کرد: انتظار مجلس خبرگان از معلمان امانت دار این است که امانتدارانه عمل کنند.

وی سخنان اخیر ترامپ را اراجیف خواند که در شان یک رئیس جمهور نیست و گفت: آنچه ترامپ در سازمان ملل گفت مسائل کاملا سطحی، بی اساس و کذب بود و نظام جمهوری اسلامی را در عرصه مخالفت با آمریکا متحد کرد. ملت و دولت ایران همواره می گویند مرگ بر آمریکا مرگ بر دولتمردانی است که آمریکا را به تباهی می برند.

وی به مسئله همه پرسی اقلیم کردستان اشاره کرد و افزود: این یک خطر بزرگ است چون دشمن مدتهاست درپی ساختن اسرائیل جدید در منطقه است و این کار را از تجزیه عراق شروع می کنند.

وی با اشاره به نسل کشی در میانمار گفت: جهان اسلام باید به فکر باشد و در برابر این چنین اتفاقاتی متحد باشند، این جنایات محکوم است، ما غصه داریم که چرا جهان اسلام اتحاد باید را ندارند.

خاتمی با اشاره به اینکه از پیروزی های عراق و سوریه خوشحالیم چون تکفیری ها در حال کشیدن نفس های آخر خود هستند گفت: امیدواریم مسئولان اقلیم کردستان به عقل آمده و در میدان اسرائیل بازی نکنند، همه پرسی اقلیم کردستان بازی در زمین اسرائیل است.

کد خبر 4093201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha