تخریب روزانه نمادهای عاشورایی از سوی نظامیان آل خلیفه

تخریب روزانه نمادهای عاشورایی از سوی نظامیان آل خلیفه

نظامیان رژیم بحرین همانند سالهای قبل به تعدی و تخریب نمادهای ماه محرم و عاشورایی ادامه می دهند و جوانان و مسئولان حسینیه ها را بازداشت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های بحرینی، با آغاز ماه محرم در پی سیاه پوش شدن خیابانها و حسینیه های بحرین و آمادگی مردم جهت احیای شعائر حسینی، نظامیان آل خلیفه بطور روزانه در بسیار از مناطق بحرین ضمن بازداشت و درگیری با جوانان و مسوولین حسینه ها اقدام به تخریب و پایین آوردن پرچم و دست نوشته های محرمی و تصاویری که حاوی گفته های محرمی آیت الله عیسی قاسم و تصاویر شهدای انقلاب بحرین است نموده اند.

این اقدامات نظام بحرین که نقض آشکار آزادی های دینی ست تا به امروز ادامه داشته است و نظامیان رژیم، بارها در مناطق مختلف اقدام به شلیک عمدی گازهای اشک آور در مناطق مسکونی، اماکن تجمع و حسینه ها نموده اند. روز گذشته در منطقه "المصلی" نیروهای امنیتی جوانانی را که به تخریب مظاهر عاشورایی اعتراض نمودند مورد هدف اسلحه ساچمه ای قرار دادند که باعث مجروحیت آنان گشت.

طبق آمار صادره توسط جمعیت الوفاق، تنها در روزهای پایانی ماه ذی الحجه و روز نخست ماه محرم، ۴۳ مورد از تجاوز و تعدی نیروهای امنیتی به مظاهر عاشورایی و ۱۵ مورد بازداشت جوانان و مسوولین حسینه ها به ثبت رسیده است.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤة مناطق "الدراز، المصلی، السنابس، عالی، شهرکان، کرزکان، سار، جدحفص، النویدرات، المعامیر و جزیره ستره" از جمله مناطق بحرین هستند که شاهد تعدی های نیروهای امنیتی به مراسم های حسینی بوده اند که این اقدامات با ایستادگی و واکنشهای متقابل مردمی مواجه گشته اند.

کد خبر 4099987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha