یک کارشناس مذهبی :

گریه برای امام حسین باید منجر به تقویت روحیه ظلم ستیزی شود

گریه برای امام حسین باید منجر به تقویت روحیه ظلم ستیزی شود

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد : عزاداری و گریه برای امام حسین باید از روی معرفت به عمل ایشان باشد و باید آرمان ایشان که ظلم ستیزی بود را در افراد تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه آفاق رادیو گفت و گو با موضوع ، فرهنگ ظلم ستیزی در حماسه حسینی  با حضور حجت الاسلام حسن آخوندپور ، کارشناس مذهبی روانه آنتن شد.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام آخوند پور اظهار کرد : حضرت امام حسین تاکید داشتند که ظلم ستیزی با امثال یزید تنها منحصر به زمان من نیست و هر کسی که مانند من آزادمرد باشد و به خدا و قرآن معتقد باشد در برابر اشخاصی که مانند یزید زور می گویند خواهد ایستاد.

وی افزود : تمام عمل و قول امام حسین از خروج ایشان به سمت کربلا تا نامه ها و نمازشان سرشار از روحیه ظلم ستیزی بوده است.

این کارشناس مذهبی به مصادیق ظلم ستیزی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت : اطاعت از فرمان امام زمان ، لبیک به ولی فقیه ، کمک به مظلومان در سراسر دنیا ، اعام انزجار به ستم و ...می تواند ظلم ستیزی محسوب شود.

حجت الاسلام آخوندپور به سکوت برخی در برابر ظلم به بهانه ظهور امام زمان اشاره کرد و گفت : همین افراد وعده حل تمامی مشکلات را با ظهور می دهند در حالی که این گونه نیست.

وی با بیان  اینکه باید فرهنگ ظلم ستیزی را در تمام زندگی خود جاری کنیم ، اظهار کرد : ایستادن در برابر حرف زور باید از خانواده آغاز شود و به جامعه نفوذ کند و شهامت نپذیرفتن ظلم باید در روح و روان افراد نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با رادیو گفت و گو  عنوان کرد : خداوند در سوره جن می فرماید تلاوت قرآن باید سبب رشد شما باشد و شما را از لحاظ علمی و فرهنگی به تعالی برساند.امام حسین نیز می فرماید با سخنان و کارهای خود شما را به سوی تعالی دعوت می کنم.بنابراین چه خوب است که عزاداری های ما نیز در نهایت به تقویت روحیه ظلم ستیزی منتهی گردد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد : زمانی که عزاداری ها منجر به افزایش روحیه یاری به مظلومان شود مفید خواهد بود چرا که آرمان امام حسین که ظلم ستیزی بوده است را در ما تقویت کرده است.

کد خبر 4103638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha