۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افزایش ۱۲۵ درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان

افزایش ۱۲۵ درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان

یاسوج- مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان پرونده های تشکیل شده در رابطه با مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر طی  سال ۹۵ در استان، افزایش ۱۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۴ را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامروز امینی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری افزود: طی سال ۹۵، ۲۵ ‌پرونده فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در پزشکی قانونی استان تشکیل شد و این در حالی است که تعداد کل پرونده های تشکیل شده در این حوزه در سال ۹۴، ۱۲ مورد بوده است.

امینی به آمار همسر آزاری در شش ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: ۳۹۶ پرونده در رابطه با همسر آزاری در پزشکی قانونی استان تشکیل شد، که این تعداد پرونده افزایش ۲۶ درصدی نسبت به شش ماهه نخست سال قبل را نشان می دهد.

وی افزود: طی شش ماهه نخست سال ۹۵، ۳۱۴ مورد پرونده در رابطه با همسر آزاری تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: از تعداد پرونده های تشکیل شده در رابطه با همسر آزاری در شش ماهه نخست امسال،  ۴۹ مورد از شکایت در رابطه با همسر آزاری ها در حوزه مردان بوده است.

امینی گفت: در شش ماهه نخست امسال در حوزه معاینات بالینی ۱۲ هزارو ۴۴۵ پرونده در موارد مختلف تشکیل شد.

وی ابراز داشت: در بخش معاینات اجساد ۲۸۴ جسد در شش ماهه نخست سال جاری مورد بررسی قرار گرفت، که این تعداد افزایش ۱۶.۴ درصدی نسبت به آمار مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

امینی به تعداد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی طی شش ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۹۱ نفر  در محدوده راه های استان جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست دادند، که از این تعداد ۲۶ نفر خانم ها و ۶۵ دیگر مربوط به آقایان است.

وی افزود: در مدت مشابه سال قبل، ۹۲ ‌نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اظهار کرد: در حوزه مصدومین ناشی از حوادث رانندگی در شش ماهه اول امسال، ۲ هزارو ۸۰۲ مورد پرونده ثبت شده است، که این تعداد افزایش ۲۱.۴ درصدی نسبت به آمار ۲ هزارو ۳۱۱ نفری مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

امینی عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال، ۳۱۵۷ ‌نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی معرفی شدند که این آمار  افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

وی افزود: طی مدت مشابه سال قبل، ۳۱۰۳ نفر در رابطه با نزاع به پزشکی قانونی معرفی شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه پرونده های تشکیل شده در رابطه با مصدومین ناشی از حوادث کار در شش ماهه نخست سال جاری ۲۴۹ مورد  بوده است، گفت: در مدت مشابه سال قبل تعداد پرونده های تشکیل شده ۱۹۲ مورد بود که این میزان در شش ماهه نخست امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی فوتی های ناشی از حوادث کار در شش ماهه نخست سال جاری را ۴ مورد دانست و افزود: این تعداد در مدت مشابه سال قبل نیز ۴ مورد بوده است.

امینی با اشاره به صدور مجوز سقط جنین در استان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۵۰ پرونده منجر به صدور مجوز سقط شد، و این در حالی است که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۵۳ مورد بوده است.

امینی گفت: همچنین تعداد فوتی های ناشی از غرق شدگی در استان، از ۱۱ مورد در شش ماهه ابتدایی سال قبل به ۶ مورد در مدت مشابه سال جاری کاهش پیدا کرد.

امینی از تشکیل ۲۰ پرونده با محوریت قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان خبر داد، و گفت: از این تعداد پرونده ۱۳ پرونده منجر به رای محکومیت بر علیه پزشک و ۷ پرونده منجر به تبرئه شد.

وی افزود: بیشترین مورد شکایت منجر به رای در حوزه زنان و زایمان با ۵ مورد محکومیت بود.

امینی خاطرنشان کرد: از ۲۱ پرونده تشکیل شده طی مدت مشابه سال قبل در حوزه قصور پزشکی، ۶ پرونده منجر به محکومیت پزشک شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان به سالنامه آماری پزشکی قانونی اشاره کرد و عنوان داشت: طی سال ۹۵، در حوزه معاینات سرپایی، استان با ۲۶ هزارو ۶۹۹ نفر معاینه رتبه اول کشور به نسبت جمعیت را داشت.

امینی خاطرنشان کرد: در حوزه نزاع شش هزارو ۱۰۵ پرونده طی سال گذشته تشکیل شد، که این میزان کاهش ۴.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در رابطه با مصدومین ناشی از حوادث کار، ۴۳۹۵ پرونده در سال ۹۵ تشکیل شد و این تعداد نسبت به سال ۹۴ افزایش ۱۶.۱ درصدی داشته است.

امینی گفت: در حوزه غرق شدگی، ۱۲ مورد فوتی برای سال ۹۵ گزارش شده است، که این میزان کاهش ۷.۷ درصدی نسبت به سال ۹۴ دارد.

کد خبر 4115795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha