۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۴۱

روایت آیت‌الله خاتمی از پیام‌های اربعین-۹

لقب باب‌الحوائج را تا ابد به ابوالفضل(ع) دادند/پاداش معامله باخدا

لقب باب‌الحوائج را تا ابد به ابوالفضل(ع) دادند/پاداش معامله باخدا

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: لقب باب‌الحوائج را تا ابد به حضرت ابوالفضل(ع) دادند، کسی که با خدا معامله می‌کند به این مقام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی در سلسله مباحثی با تشریح پیام‌ها و آثار زیارت اربعین به برخی روایات و احادیث در این زمینه اشاره کرد. تاکنون هشت بخش این مباحث منتشرشده است که نهمین مبحث را باهم می‌خوانیم.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در سخنانی با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین اظهار داشت: در این زیارت‌ها هر آنچه را که در عرصه نهضت حسینی در پی آن هستیم وجود دارد و می‌توانیم از این مفاهیم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه نگاهمان به این متون باید نگاه عمیق حسین شناسی باشد، تصریح کرد: ازجمله مباحثی که در همه زیارت‌ها به آن عنایت شده، آن است که چه کسانی به جنگ سیدالشهدا آمدند و چه کسی آن‌ها را به این جنگ کشاند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اردوگاه سیدالشهدا(ع) الآن هم هست؛ آن‌چنان‌که اردوگاه یزید هم هست، افزود: دوستان سیدالشهدا(ع) هم امروز هستند؛ آن‌چنان‌که دشمنان او هم هستند؛ باید خود را ارزیابی کنیم ببینیم در چه اردوگاهی هستیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کسانی که به جنگ سیدالشهدا(ع) آمدند فریب دنیا را خوردند و آخرت خود را به قیمت اندک فروختند، اظهار داشت: دنیا همین وابستگی‌هاست، دل‌بستگی به پول، شهوت و ریاست، وقتی انسان دنیاپرست شد معبودش می‌شود دنیا، آن‌وقت می‌شود «عمر سعد» که به او وعده ملک ری دادند و به جنگ سیدالشهدا(ع) رفت.

وی با بیان اینکه وقتی دنیا معبود انسان شد و خدا فراموش شد، پیامدش کشتن ابی‌عبدالله(ع) می‌شود، تصریح کرد: اگر در هر کاری رضای خدا را در نظر داشته باشیم، در این صورت ما پیروز میدان هستیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر برای ما جلوه‌های دنیا مهم شد و ارزش‌ها را پای پول و شهوت و ریاست ریختیم و گفتیم به هر قیمتی نماینده مجلس بشویم، رئیس‌جمهور بشویم، عضو شورای شهر بشویم؛ آن‌وقت فریب دنیا را خورده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شخصیت دوم عاشورایی ابوالفضل(ع) است که معبودش خدا بود، تصریح کرد: لقب باب‌الحوائج را تا ابد به ابوالفضل(ع) دادند، کسی که با خدا معامله می‌کند به این مقام می‌رسد.

کد خبر 4133612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha