۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۰:۲۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

خانواده تکواندو خواهان تغییر هستند/ زحمات همه از بین می رود

خانواده تکواندو خواهان تغییر هستند/ زحمات همه از بین می رود

پیشکسوت تکواندو گفت: این رشته با تلاش همه اعضای خانواده خود به افتخارات بزرگی دست پیدا کرده و اگر به همین روند ادامه دهد همه این زحمات از بین می رود.

احمد عطائی ضمن بیان ملطب فوق به خبرنگار مهر گفت: مدت هاست حال تکواندو خوب نیست و این خوب نبودن در بین خانواده تکواندو قابل لمس است . مربیان ، اساتید و بزرگان زیادی در طی سالهای اخیر در مورد جزئیات و علل آن مسائل مختلف را بیان کرده اند،  ولی ظاهرا این حرف ها و گله ها در تغییر وضعیت و بهتر شدن آن کمکی نکرده و باید پذیرفت ادامه این وضعیت بسیار نگران کننده خواهد بود .

وی شرایط فرزان عاشورزاده را نمونه بارزی ذکر کرد و افزود: فرزان هنوز در شوک باخت در ثانیه های پایانی مقابل حریف بی نام نشان خود در المپیک است. برای خارج کردن او از این شوک باید به  تکواندوکار خوب و ارزنده کشورمان کمک شود . فرزان حتی در المپیک هم می توانست با رهبری مقتدرانه و هوشمند تر طلای مسابقات را بدست آورد . اما این اتفاق نیفتاد . من مسابقات او را در ساحل عاج دیدم هنوز با ترس مبارزه می کند و اصلا چیز خوبی نیست. این ترس باید از او گرفته شود تا دوباره بتواند به روزهای اوج خود باز گردد.

عطایی ادامه داد: هدایت این نوع ورزشکاران باید با تدبیر و تجربه صورت بگیرد. مهدی بی باک مربی خوش فکر و با هوشی است ولی باید پذیرفت هنوز تجربه بزرگانی مثل رضا مهماندوست ، مرتضی کریمی و حسن ذوالقدر را ندارد . مربیانی که می‌توانند انگیزه های جنگندگی و خودباوری را چه در اردوها و چه در میدان مسابقه در دل تکواندوکاران بوجود بیاورند . اینها مقوله ساده ای نیست، بسیار پیچیده است  و ارتباط مستقیم با حال و هوای حاکم بر فضای رهبری فدراسیون دارد.

این کارشناس تکواندو با بیان اینکه فشار روانی سنگین حاکم بر اردوهای تیم ملی تاثیر منفی بر عملکرد ملی پوشان داشته افزود: بی شک آنچه مسلم است اتفاقات بوجود آمده در این دوره از ریاست پولادگر در کسب این نتایج بدست آمده بی تاثیر نبوده است. چرا که فدراسیون با ورود به اولین حاشیه قبل از المپیک ۲۰۱۶ که عدم قهرمانی در مسابقات جام جهانی مکزیک بود، در سرازیری ناکامی های جدی قرار گرفت و این برای مردم و خانواده بزرگ تکواندو قابل قبول نبود . به نظر بنده آقای پولادگر می بایست در ابتدای این حاشیه ها ، از تجربه و درایت مدیریتی خود بهتر استفاده می کرد  و نمی گذاشت حاشیه ها بر همه چیز مسلط شود . شاید اگر ایشان می توانستند در آن زمان تصمیمات پخته تری بگیرند و خود را در جایگاه پاسخگویی به منتقدین قرار دهند حال و هوای تکواندوی امروز اینگونه نبود .

وی افزود: معتقدم در زمان حضور آقای پولادگر اتفاقات خوبی برای تکواندوی کشور رخ داده است و باور دارم با تغییر در مدیریت کنونی، دوباره می توانیم با بهره گیری از داشته ها و افتخارات گذشته و وجود زیر ساخت های موجود در تکواندو ، به روزهای با شکوه باز گشت.

پیشکسوت تکواندو در بخش دیگری از سخنان گفت: بعید می دانم هر کسی در هر کجای دنیا که دلش با تکواندو ایران و افتخارات گذشته این رشته ورزشی همراه باشد، نظری غیر از این داشته باشد. هادی ساعی پرافتخارترین  قهرمان تکواندو المپیک ، کجای تکواندو جا دارد؟ همه اهالی این رشته می دانند که با کسب مدال طلای المپیک ساعی مرکز جهانی تکواندو تاسیس شد. پیشکسوتان استان ها که منشاء خدمات بزرگ در تکواندو بودند کجای این رشته جا دارند؟ چرا هر زمان یک نفر نقد منصفانه با قوه قهریه پولادگر مواجه می شود؟

عطایی در پایان به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اشاره کرد و گفت: در بحث مدیریت کلان کشور روسای جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و روستا و رواسای فدراسیون ها موفق همچون یزدانی خرم و طالقانی با آن پیشینه درخشان و خدمات آمدند و رفتند، ولی پولادگر بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال گویا حاضر به ترک این مسئولت نیست؟ از همه روسای هیاتهای استانها، پیشکسوتان، قهرمانان و تمامی دلسوزان تقاضا می کنم کمک کنند تغییراتی در تکواندو اتفاق بیفتد و نگران اشخاص نباشند.

کد خبر 4167258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha