۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱

مدیر دبیرخانه مرکزی کلانشهرهای کشور اعلام کرد:

لایحه درآمدهای پایدار شهرداری بستر قانونی برای رفع مشکل کلانشهر

لایحه درآمدهای پایدار شهرداری بستر قانونی برای رفع مشکل کلانشهر

مدیر دبیرخانه مرکزی کلانشهرهای کشور، ایجاد هماهنگی میان دولت و مدیریت شهری را فرصتی مناسب برای برطرف ساختن چالش های موجود در مسیر توسعه شهرها و کلانشهرهای کشور دانست.

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صارمی زاده که در بیست و پنجمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور سخن می گفت، با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیئت وزیران، همسویی دولت و شهرداری های کشور را آرزویی دیرینه دانست و در عین حال خواستار بهره گیری مناسب از شرایط موجود در جهت یافتن راهکارهای فنی و کارشناسی برای حل مسائل شهری شد.

وی با بیان آنکه شهرداری ها بدون برخورداری از درآمدهای پایدار قادر به ارائه خدمات ذاتی خود نیستند، بر ضرورت پیش بینی منابع درآمدی پایدار، ثابت و بی دغدغه برای شهرداری های کشور تاکید کرد و گفت: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها که در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی می باشد، بستر قانونی مناسبی برای برطرف ساختن مشکلات درآمدی شهرداری ها است؛ اگرچه برخی از نواقص این لایحه باید با پیشنهادات جامع و تشریک مساعی مدیران شهری برطرف شود.

مدیر دبیرخانه مرکزی کلانشهرهای کشور با ابراز تاسف از خسارات زلزله غرب کشور، افزایش تاب آوری سازه ها مقابل زمین لرزه را  نیازمند توام ساختن وجدان کاری با علم مهندسی و همچنین اعمال نظارت دقیق بر ساخت و سازها دانست و یادآور شد بخش قابل ملاحظه ای از تلاش ها برای نیل به این هدف مهم بر عهده معاونت های فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور است.

گفتنی است بیست و پنجمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور، با حضور معاونان فنی و عمرانی کلانشهرها و مراکز استان ها در مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران برگزار شد.

کد خبر 4171295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha