۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۳

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد:

قصه‌گویی ابزار مهم برای تقویت هویت ملی/توجه ویژه به قصه‌های قرآنی

قصه‌گویی ابزار مهم برای تقویت هویت ملی/توجه ویژه به قصه‌های قرآنی

یزد ـ معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های اصلی کانون است، گفت: قصه‌گویی ابزاری ارزشمند در راستای تقویت هویت دینی و ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قمرزاده ظهر امروز در نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مرحله منطقه‌ای آن به میزبانی یزد برگزار می‌شود،‌ اظهار داشت: فرهنگ قصه‌گویی از ابزارهای ارزشمند و مؤثر در راستای حفظ و تقویت هویت دینی و ملی کودکان و نوجوانان است.

وی عنوان کرد: قصه‌گویی به طور قطع ابزار مهم تربیت نسل‌های بعد و بهانه خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه است و می‌تواند کارکردهای مؤثری در زندگی فردی و اجتماعی افراد داشته باشد.

قمرزاده با بیان اینکه در حال حاضر هزار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور فعال است، افزود: از بین ۴۰ فعالیت کانون، قصه‌گویی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در سراسر کشور توسط مربیان و نوجوانان کانون انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه پایه قصه‌گویی، کتاب و کتابخونی است، بیان کرد: جلوه و نمود عملی کتاب و کتابخوانی در فعالیت قصه‌گویی است و باید از این ابزار به بهترین نحو ممکن در مسیر تربیت نسل آینده استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره بیستم قصه‌گویی، اظهار داشت: جشنواره امسال وجوه متفاوتی دارد به نحوی که در دوره‌های قبل، فقط مربیان آزاد در جشنواره شرکت می‌کردند اما امسال حضور نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، این جشنواره را متمایز کرده است.

قمرزاده یادآور شد: امسال از سراسر کشور ۶ هزار و ۷۳۷ قصه‌گو در مراحل مختلف شهرستانی، استانی و منطقه‌ای در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کردند که ۳ هزار و ۱۷۴ نفر آنها نوجوانان، ۳ هزار و ۹۰ نفر آنها مربیان و بقیه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها بوده‌اند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: با حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، فرهنگ فولکولور و محلی در قصه‌ها نمود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره امسال در مجموع بر سه محور موضوع آزاد با درونمایه‌های تربیتی، رضوی و ادبیات فولکولور، شاهنامه و زبان مادری بوده است.

قمرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال به صورت ویژه به بحث قصه‌های قرآنی توجه شده و دکتر محمدجواد بهشتی که سالها در زمینه قصه‌های قرآنی پژوهش انجام داده، به صورت تخصصی به بحث قصه‌های قرآنی می‌پردازد.

وی همچنین از برگزاری ۷۳۶ جشن قصه‌گویی در مراکز کانون کشور خبر داد و گفت: از مردادماه امسال تاکنون با برگزاری این جشن‌ها، ۸۰ هزار کودک و نوجوان مخاطب قصه‌ها بوده‌اند که این آمار بسیار ارزشمند است.

قمرزاده همچنین از اجرای طرح «کانون مدرسه» برای دانش آموزان خبر داد و اظهار داشت: دانش‌آموزان مدارس زیر پوشش این طرح، هفته‌ای دو روز وارد مراکز کانون می‌شوند و از برنامه‌های کانون به ویژه قصه‌گویی بهره‌مند می‌شوند.

وی، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز یاد کرد و افزود: یزد در زمینه‌های قصه‌گویی، سرود، موسیقی، برنامه‌های علمی و ... از استان‌های پیشتاز کشور است.

قمرزاده خاطرنشان کرد: استان یزد در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی و درصد کتابخانه‌های کانون نیز از استان‌های برجسته کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 4173764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha