۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱

در ساری؛

آغاز مجمع هم اندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مازندران

آغاز مجمع هم اندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مازندران

ساری - مجمع هم اندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرهای استان مازندران در ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع هم اندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرهای استان مازندران صبح پنجشنبه در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان در ساری آغاز به کار کرد.

کوروش یوسفی رئیس مجمع هم اندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرهای مازندران در این نشست اظهار داشت: خلاء و فاصله بین تصمیم گیران فرهنگی و اجتماعی در شهرها محسوس است و امیدواریم برگزاری این نشست سرآغاز باشد تا مازندران را یکپارچه ببینیم و یک گفتمان مشترک فرهنگی و اجتماعی در استان داشته باشیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ ذیل و حاشیه اقتصاد و سیاست نیست اشاره و اضافه کرد: منافع مشترکی در مازندران داریم و باید روی این منافع کار کنیم.

یوسفی تصریح کرد: مازندران در کنار هم و با همدلی و همبستگی ساخته می شود و برای رسیدن به این هدف باید تلاش و کوشش کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری، وجود زیرساخت فرهنگی همسو و مشترک برای خلق مازندران یکپارچه، جاذبه های گردشگری بکر برای چهارفصل از جمله فرصت ها در استان به شمار می رود.

وی نعمت دریای خزر و ایجاد توریسم دریایی، ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی، ۸۰۰ اثر تاریخی و ملی، دارا بودن فرودگاه و بندر را ازدیگر فرصت ها برشمرد و گفت: نبود المان های بومی فرهنگی و محلی، دپوی زباله در بالادشت مازندران، خطر کوه خواری، دریا خواری و زمین خواری در مازندران، استفاده بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی از جمله چالش ها است.

وی با بیان اینکه آیا الگوی درست مصرف را در جامعه ترسیم کرده ایم افزود: فرهنگ آپارتمانی ما چگونه است و چرا فرهنگ کار جمعی بین ما ضعیف است و آیا در فرهنگ راهنمایی و رانندگی و شهری منضبط هستیم.

یوسفی اظهار داشت: به راستی نوع معماری ما چگونه است و علت کارگریزی  چیست و چرا جوانان به بلای خانمانسوز مخدر روی می آورند و طراحی لباس ما بر اساس چه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به مازندران یکپارچه نیازمند کمک هستیم و شورا و شورایاران نیازمند حمایت هستند و ایجاد دهکده های توریستی سلامت از جمله راهکارها است زیرا شمار مسافران استان زیاد است.

یوسفی، ایجاد شهرک سینمایی در استان را لازم دانست و گفت: ایجاد مدارس جامع رسانه ای از طریق تولید فیلم های محلی و بومی و انتشار آن در فضای مجاز از دیگر پیشنهادات است.

کد خبر 4178627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha