۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷

یک مقام مسئول حوزه های علمیه تاکید کرد:

وظایف مهم طلبه های امروزی/ توجه به انقلابی گری

وظایف مهم طلبه های امروزی/ توجه به انقلابی گری

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، ۶ وظیفه مهم طلاب را در زمان حال تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در همایش بصیرتی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد گفت: مسئولیت ما رسالت انبیا است و مبلغان خادمان روح جامعه هستند.

وی اهم وظایف طلاب را در عصر امروز تخلق به اخلاق فاضله، جهاد علمی، توجه به قرآن و حدیث، آغاز و تمرین تبلیغ در دوران طلبگی، پژوهش و تحقیق و انقلابی گری برشمرد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، طلاب و فضلای حوزه را به جهاد علمی فراخواند و افزود: بعد از گذراندن هر پایه، استاد پایه قبل بشوید که نیازمند اختصاص وقت زیاد برای درس خواندن است.

زمانی توجه به قرآن و حدیث را دیگر وظایف طلاب عنوان کرد و گفت: طلاب باید تبلیغ را از همان سال اول شروع کنند و اگر طلبه ای در سال چهارم یا پنجم طلبگی هنوز مبلغ نیست، مرتکب جرم شده است.

وی فقر پژوهش و تحقیق را یکی از مشکلات آموزش ایران و برخی از کشورها عنوان کرد و گفت: متاسفانه حفظ مطالب، محور آموزش قرار دارد در حالی که پژوهش محوری لازم است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه اظهار داشت: پژوهش محوری یکی دیگر از وظایف طلاب به شمار می رود.

زمانی تاکید کرد: حمایت و دفاع از اصل کیان نظام جمهوری اسلامی با تمام قوت یکی از مصادیق شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی است که طلاب باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 4188300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha