۲۰ آذر ۱۳۸۵، ۱۴:۴۳

گفتگوی ادیان و نقش آن در برقراری صلح جهانی - 6

گفتگو راهکاری برای تعامل اندیشه های ادیان مختلف است

گفتگو راهکاری برای تعامل اندیشه های ادیان مختلف است

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه ایلام با بیان اینکه گفتگو زمینه ای برای تعامل اندیشه های ادیان مختلف است، گفت: گفتگو راهکار بسیار مناسبی در حل اختلاف نظرها و سوء تفاهمهای ادیان مختلف و عاملی برای دستیابی به صلح و آرامش است.

حسن قنبری عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همانگونه که از عنوان "گفتگو" بر می آید، گفتگو به آن معنا است که دو گروه مختلف برای تعامل و تبادل نظرات و اندیشه های مختلف خود به تبادل افکار می پردازند.

وی در ادامه افزود: طبیعی است که عقاید و آرا مختلف هنگامی که کنار هم می آیند، سنجیده شده و در ایجاد تفاهم و رفع سوء تفاهم ها به کار برده می شوند، با گفتگو بسیاری از اختلاف نظرها برطرف و به واسطه تبادل نظر، تشریک مساعی و تفاهم افزایش می یابد . 

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه بسیاری از اختلافات میان ادیان مختلف، ناشی از عدم شناخت از یکدیگر است، یادآور شد: همان طور که در روابط میان ملتها و ادیان می بینیم که اختلاف نظرها ناشی از عدم شناخت طرفین از خصوصیات و ویژگی های موجود از یکدیگر است گفتگو راه حل بسیار مناسبی برای برطرف شدن این اختلاف نظرها و عدم تفاهمها است .

قنبری تصریح کرد: به طور طبیعی هنگامی که شناخت ادیان از یکدیگر بیشتر می شود سوء تفاهمها نیز از بین می رود و این عاملی برای نزدیکی ملتها و ادیان به یکدیگر است تا از این طریق صلح و آرامش برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه بحث گفتگوی ادیان امروزه مورد نظر ادیان و ملتها است، افزود: ملتها و ادیان مختلف با تأکید بر گفتگوی صلح آمیز و شناخت از ملتهای مختلف به طور طبیعی باعث می شوند که صلح و آرامش برقرار شود.

کد خبر 419599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha