۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۰۳

با صدور پیامی از سوی سفیر ایران در بوسنی؛

تبریک موفقیت استاد بوسنیایی زبان فارسی در جشنواره فارابی

تبریک موفقیت استاد بوسنیایی زبان فارسی در جشنواره فارابی

سفیر ایران در سارایوو؛ خطاب به «منیر درکیچ» استاد بوسنیایی زبان فارسی برگزیده در جشنواره بین المللی فارابی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز در مراسمی با حضور حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران از «منیر درکیچ» استاد زبان فارسی دانشگاه سارایوو به خاطر تالیف کتاب «چندزبانی در مثنوی مولوی» به عنوان برگزیده نهمین دوره از جشنواره فارابی تجلیل شد.

در پی موفقیت این اثر در جشنواره بین المللی فارابی در تهران، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو پیام تبریکی  خطاب به «منیر درکیچ» صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: خبر موفقیت جنابعالی بعنوان عضو هیأت علمی گروه زبان فارسی دانشکده شرق شناسی دانشگاه سارایوو در جشنواره بین المللی فارابی، نشان از توان بالای علمی و ظرفیت سرشار زبان فارسی در کشور بوسنی و هرزگوین دارد.

در ادامه پیام ذکر شده است: این موفقیت ارزشمند را صمیمانه به جنابعالی بعنوان مولف این  اثر تحقیقی و نیز دانشکده فلسفه و شرق شناسی و موسسه علمی پژوهشی ابن سینا به عنوان ناشرین آن، جامعه علمی دانشگاهی بوسنی و هرزگوین و بویژه مدیریت و اعضای محترم هیأت علمی گروه زبان فارسی دانشکده شرق شناسی و فلسفه دانشگاه سارایوو تبریک میگویم  و از خداوند بزرگ توفیق روز افزون برای همه علاقه مندان به زبان فارسی را خواهانم.

لازم به ذکر است که پیشتر در دوره سوم جشنواره بین المللی فاربی، آقای رشید حافظوویچ از بوسنی برای کتاب انسان در آیینه تصوف موفق به کسب جایزه جشنواره بین المللی فارابی شده بود و آقای منیردرکیچ دومین شخصیت بوسنیایی است که موفق به دریافت این جایزه می شود.

کتاب مفهوم تکثر زبانی در مثنوی معنوی در اصل پایان نامه دکترای آقای منیر درکیچ بوده و با همکاری مشترک دانشکده فلسفه و شرق شناسی دانشگاه سارایوو و موسسه علمی و پژوهشی ابن سینا منتشر شده است.

کد خبر 4199583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha