۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰

دعوای بوشهری ها و گیلانی ها وسط بررسی لایحه بودجه

دعوای بوشهری ها و گیلانی ها وسط بررسی لایحه بودجه

نمایندگان استان های گیلان و بوشهر در میانه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه بر سر اعتبارات استانی نزاع لفظی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در میانه بررسی لایحه بودجه با اعلام اخطار قانون اساسی نسبت به بودجه استان بوشهر در لایحه بودجه۹۷ اعتراض کرد و از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواست به موضوع تخصیص بودجه عمرانی استانها ورود کند.

وی افزود: به برخی استانها مانند گیلان بودجه های بیشتری اختصاص یافته و پروژه های بیشتری در این استانها افتتاح شده است.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر وی را وارد ندانست و خواستار پایان موضوع شد و خطاب به نوبخت گفت: مواردی که در بودجه عمرانی در ۱۰ ماهه اخیر به استانها اختصاص یافته است را به نمایندگان گزارش دهید.

در ادامه نمایندگان گیلان که اظهارات خدری را توهین به خود دانستند با اعلام تذکر آئین نامه ای خواستار پاسخ دادن به اظهارات خدری شدند.

علیرغم تأکید لاریجانی بر بررسی لایحه بودجه ۹۷ و اینکه نباید با این گونه صحبت ها وقت مجلس گرفته شود نماینده مردم صومعه سرا بر پاسخ دادن به اظهارات خدری تأکید کرد.

دلخوش اظهار داشت: هر کس به طریقی دل ما می کشند بیگانه جدا می شکند، بیگانه اگر می شکند حرفی نیست من در تعجبم آقای همکار چرا می شکند.

نماینده مردم صومعه سرا تصریح کرد: متأسفانه هیئت رئیسه به یک نفر که معرکه می گیرد و داد و بیداد می کند اجازه حرف زدن می دهد.

وی با بیان اینکه همه ایران سرای من است افزود: ما در موضوع ریزگردها آبرو گذاشته ایم. ۱۷ سال است که راه آهن گیلان در حال احداث است تا دو سال آینده هم راه نمی افتد. برخی آقایان در استان هایشان ۱۲ میلیارد دلار پروژه افتتاح شده است.

ما نسبت به به عملکرد آقای نوبخت اعتراض داریم، ایشان احساس می کند که اگر سر سوزنی به استان گیلان کمک کند تبعیض با سایر استانهاست و تاکنون چنین کاری نمی کند.

پس از پایان اظهارات دلخوش مجدد نماینده بوشهر خواستار تذکر آئین نامه ای شد.

تعدادی از نمایندگان دلخوش را به سمت نماینده خدری بردند تا این دو را با هم آشتی دهند اما نزاع لفظی آنان ادامه داشت.

کد خبر 4229513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha