۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹

معاون رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران:

تعداد ۳۰۰ نفر از بانوان شرق استان تهران در امور مسجد فعال هستند

تعداد ۳۰۰ نفر از بانوان شرق استان تهران در امور مسجد فعال هستند

دماوند- معاون رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران گفت: تعداد ۳۰۰ نفر از بانوان شرق استان تهران در امور مسجد فعال هستند.

حجت الاسلام میثم کریمانی، در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه نخستین همایش «بانوان و مسجد» که با همت مرکز امور مساجد شرق استان تهران در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در طول دو سال اخیر رویکردی تحت‌عنوان «مسجد و بانوان» مطرح شد که به دلیل عدم توفیقات لازم در سال ۹۵، سال ۹۶ نیز همین عنوان را به خود اختصاص داد.

کریمانی افزود: با توجه به اینکه جایگاه بانوان در عرصه مساجد نیازمند به نوعی ارتقا و رشد داشته است و به نوعی بایستی بانوان در مساجد دوباه دیده بشوند در این راستا برنامه هایی ترتیب داده شده است که یکی از این برنامه ها ارتباط مستقیم بین بانوان فعال مساجد با بدنه مدیریتی امور مساجد است که این همایش در راستای ارتقا این ارتباط تشکیل و برگزار شد.

وی در ادامه فلسفه ایجادی این همایش را بررسی و بیان مشکلات و مسائل بانوان مطرح کرد و گفت: این مسائل، مشکلات و محدودیت ها بررسی می شوند و به مسئولین انتقال داده می شود و در این راستا استراتژ ی هایی چیده می شود که امیدواریم کارساز شود.

معاون رسیدگی به امور مساجد  شرق استان تهران بیان داشت: در این همایش بانوان از  شهرستان های پردیس ، دماوند و فیروزکوه حضور پیدا کرده اند و خروجی این جلسه رساندن دیدگاه های بانوان فعال در عرصه مساجد به مسئولین رده بالا و برنامه ریزی جهت رشد و ارتقا جایگاه بانوان و رفع مشکلات بانوان است.

وی در ادامه اظهار داشت: مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان یک نهاد رسیدگی و نهادی است که مسئولیت آموزش و رشد فکری ائمه جماعت و کارگزاران مساجد را بر عهده دارد که به نوعی می توانند در برنامه های مساجد اثرگذار باشند و در این راستا برنامه هایی را برای آموزش به خدام، هیات امنا و ائمه جماعات دارند که بخشی از آن به همین مسئله آموزش بانوان بر می گردد.

کریمانی در پایان گفت: تعداد بانوان فعال در زمینه امور مساجد در شرق استان تهران از ۸۰ مسجد فعال حدود ۳۰۰ نفر می باشد که به طور دائم دارای فعالیت می باشند.

کد خبر 4229876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha