۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹

وزیر راه در کهگیلویه و بویراحمد:

محدوده جستجوی هواپیما ۹۰ کیلومتراست/استفاده ازماهواره برای جستجو

محدوده جستجوی هواپیما ۹۰ کیلومتراست/استفاده ازماهواره برای جستجو

یاسوج – وزیر راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جستجوها برای یافتن هواپیما در محدوه ۹۰ کیلومتر مربع در ارتفاعات دنا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی در جلسه اضطراری ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: این ۹۰ کیلومتر به چند پلات تقسیم شده و این پلاتها هم خود به چند بخش تقسیم شده و گروههای امدادی زمین و هوایی در این بخشها به جستجو مشغول هستند.

وی با بیان اینکه از ماهواره های بین المملی نیز برای یافتن هواپیما استفاده می شود، گفت: باید در این جستجوها از گروههای پروازی و پهپاد و ماهواره های بین المللی عکسهای مختلف داشته باشیم تا موقعیت لاشه هواپیما پیدا شود.

آخوندی اظهار داشت: در بازدید از منطقه از رئیس جمهور و همه مسئولین و وزیر کشور در خواست شد که پرنده های بیشتری به منطقه اعزام شود.

وی افزود: شش هلی کوپتر اکنون در منطقه مستقر است اما به دلیل شرایط خاص منطقه درخواست دادیم که بالگردهای بیشتری به منطقه اعزام شود.

آخوندی تصریح کرد: گروههای زمینی نیز فعال شده و هلال حمر با ۴۰گروه و سازمان ورزش و کوهنوردان نیز با چندین گروه در منطقه به جستجو مشغول هستند.

وی با بیان اینکه گروههای مختلفی نیز از سپاه و نیروی انتظامی و اورژانس و همه نهادها در منطقه حضور دارند، گفت:  امید که جستجو با حداکثر سرعت انجام شده و زودتر لاشه هواپیما پیدا شود.

آخوندی تصریح کرد: اینکه این حادثه چرا رخ داد هنوز در ابهام کامل است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا این لحظه با برسیهای انجام شده هنوز در مقدمات هیچ نقطه منفی وجود ندارد، گفت: علت حادثه بسیار مبهم است چرا که گزارشها همه نرمال بوده و باید تمام اجزا مورد بررسی قرار بگیرد و ببینیم خطا در کجا رخ داده است و هر فرضی باید بررسی شود.

سازمان هواپیمایی کوچکترین انحرافی در رسیدگی ندارد

آخوندی تصریح کرد: اظهار نظرهای غیر کارشناسی بسیار است و مسائل باید از زبان کارشناسان بررسی شود چرا که سازمان هواپیمایی کشور کاملا مستقل بوده و نقشی در پرواز به صورت اپراتور ندارد و کوچکترین انحرافی در رسیدگی ندارد.

وی افزود: این سازمان هر اتفاقی را در هریک از شرکتها بلافاصله اعلام می کند و ظیفه این سازمان فراهم آوردن پرواز ایمن است.

آخوندی تاکید کرد: مردم بدانند که هیچ خبری مخفی نمی شود و چیزی نیز جابجا نمی شود و بررسی علت سقوط هواپیما با بی طرفی کامل انجام می شود و هیئتی نیز به عنوان هیئت نظارت منصوب شده که کوچکترین انحرافی در کار انجام نشود.

وی با بیان اینکه بلافاصله با دستور رئیس جمهور بر اساس ماده ۲۲ قانون هواپیمایی ستاد سانحه تشکیل شد، گفت: این ستاد با ۱۱ گروه تشکل شد که در این گروهها مسائل مختلف همچون وضعیت آب و هوا، مکالمات و شرایط هواپیما بررسی می شود.

آخوندی اظهار داشت: تیمهای سازمان هواپیمایی و شرکت آسمان نیز در منطقه مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم نگه داشتن صنعت هوانوردی بسیار سخت است، افزود: در شرایط تحریم همه اجزای هواپیما از تحریم لطمه می بیند.

کد خبر 4232305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha