۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷

معاون استاندار همدان:

روستاهای همدان ظرفیتی برای جذب بیشتر گردشگر است

روستاهای همدان ظرفیتی برای جذب بیشتر گردشگر است

همدان – معاون استاندار همدان روستاهای همدان را ظرفیتی برای جذب بیشتر گردشگر عنوان کرد و گفت: همدان ۲۰ روستای گردشگری در دست معرفی دارد که برای ۶ مورد از آنها اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا عراقی ظهر چهارشنبه در ستاد هماهنگی استانی به منظور برگزاری سومین نمایشگاه ملی توانمندی روستائیان و عشایر کشور گفت: باید در تمام زمینه‌ها از حوزه‌های مردمی و خرد جمعی استفاده شود.

وی با تاکید براینکه نباید خود را از ایده سایرین محروم کنیم، عنوان کرد: در نمایشگاه گردشگری تهران که دارای نقاط قوت و ضعف بسیاری بود؛ همدان برای نخستین‌بار محور برنامه‌های خود را «کودک» قرار داد و موفق ظاهر شد.

همدان به غیر از جاذبه‌های گردشگری گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر، با ظرفیت‌هایی چون شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر مواجه است  عراقی با تأکید بر اینکه نباید سنتی فکر کرد چراکه همدان به غیر از جاذبه‌های گردشگری گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر، با ظرفیت‌هایی چون شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر مواجه است و باید آنها را به گردشگران معرفی کند، گفت: مسافران غیر از بازدید اماکن تاریخی، به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی نیاز دارند.

وی با تاکید بر ارائه کار جدید و نو در راستای جذب گردشگر عنوان کرد: باید در این زمینه چالشی عمل کرده و در این راه محکم و استوار باشیم.

عراقی با بیان اینکه مسیر کار برای جذب بیشتر گردشگر فراهم شده اما آنچه کار را خراب می‌کند توقع ۱۰۰ درصدی است و نباید توقعات را بالا ببریم، گفت: باید در همه مسائل اندیشه کرد و از خود رفع تکلیف نکرد.

همدان ۲۰ روستای گردشگری در دست معرفی دارد

وی با بیان اینکه همدان ۲۰ روستای گردشگری در دست معرفی دارد که برای ۶ مورد از آنها اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: دولت باید بستر لازم را برای بخش خصوصی آماده کند و در مقابل بخش خصوصی باید ارزیابی درستی از این بستر داشته باشد.

عراقی با اشاره به اینکه باید در زمینه خانه‌های بوم‌گردی کار کنیم و بیشترین عکس‌ها در نمایشگاه باید مربوط به خانه های بوم‌گردی باشد، گفت: دستگاه‌ها باید برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه همکاری کنند.

سرپرست دفتر روستایی و عشایری استانداری همدان نیز با بیان اینکه سومین نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایری ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این نمایشگاه استان‌ها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

نباید در این نمایشگاه محصولات نامناسب عرضه شود

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه در این نمایشگاه افراد توانمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف اجتماعی، ورزشی و فرهنگی ارائه می دهند، افزود: نباید در این نمایشگاه محصولات نامناسب عرضه شود.

پورمجاهد با اشاره به اینکه امسال برگزاری نمایشگاه با رویداد گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» مقارن شده و نگاه ویژه‌ای به استان وجود دارد، گفت: یک روستا به عنوان نماد در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

روستای اشترمل به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شده است وی ادامه داد: روستای اشترمل به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شده که نماد این روستا در نمایشگاه در معرض دید عموم و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

سرپرست دفتر روستایی و عشایری استانداری همدان با اشاره به اینکه امیدواریم در این نمایشگاه همدان رتبه نخست را از آن خود کند، گفت: ۲۰ تا ۲۵ اسفندماه در برج میلاد نمایشگاه گردشگری روستایی برپا می‌شود که برای حضور با معاون گردشگری کشور هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

کد خبر 4233820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha