۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶

مدیر فوریت‌های پزشکی بوشهر:

افزایش مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر/ فوتی نداشتیم

افزایش مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر/ فوتی نداشتیم

بوشهر - مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر افزایش یافت و مورد فوتی نداشتیم.

عبدالرحیم دادجو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه ۹۶ طبق دستورالعمل اورژانس کشور هرگونه مصدومی که ناشی از انفجار مواد محترقه و ترقه و... بوده است در سامانه حوادث ویژه ثبت شده، از سویی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان نیز خواسته شده است تا مراجعین و مصدومین مربوطه را در سامانه ثبت و ارائه کنند.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات گردآوری شده تا به حال ۳۹ نفر در اثر انفجار ترقه و بمب‌های دست ساز دچار حادثه شده‌اند و از این تعداد تنها ۲۲ نفر مربوط به روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه بوده که یا توسط تیم‌های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ اعزام شده‌اند و یا خودشان مراجعه حضوری به بیمارستان‌های سطح استان داشته‌اند.

دادجو بیان کرد: سه نفر از مصدومین شب گذشته در حال حاضر در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری هستند. اینها جز مواردی بوده‌اند که تیم‌های عملیاتی شهری و جاده ای  ۱۱۵، شهرستان دشتستان اعزام آنان را انجام داده‌اند.

تشریح وضعیت مصدومان

وی خاطرنشان کرد: یکی از این افراد خانمی حدودا ۱۸ ساله است که ترفه در دستش منفجر شده و سه تا انگشتان دستش آسیب دیده و در سرویس ارتوپدی قرار گرفته است. حال عمومی وی بد نیست و تحت درمان است.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر افزود: متاسفانه در این بین آقایی حدودا ۲۰ ساله که راکب موتور بوده، پس از پرتاب ترقه به سمت ایشان توسط عوامل ناشناس، سانحه دیده و از ناحیه پهلو، شکم و پا دچار سوختگی و پارگی شده است. ایشان همان شب گذشته طبق تشخیص جراحی شده و تحت درمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید گنجی برازجان است.

وی ادامه داد: نفر سوم آقایی ۱۷ ساله است که خود عامل انفجار ترقه و بمب دست ساز بوده است و به دلیل انفجار ترقه در نزدیک قفسه سینه‌اش احتمال آسیب شدید به ریه وجود داشته، تحت عمل جراحی قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید گنجی تحت درمان است.

دادجو تصریح کرد: اگر به عواقب و نتایج اعمالمان فکری می‌کردیم به خود اجازه نمی‌دادیم شادی سنتی و شیرین خود را با طعم تلخ حوادث خراب و هزینه‌های درمانی سنگن را به خود و سیستم درمانی وارد کنیم.

آماده‌باش اورژانس

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند تا کنون شش نفر از کل مصدومین در بیمارستان بستری هستند که با توجه به توضیحاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سه نفر دیگر که همگی آقا هستند به دلیل سوختگی در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه تحت درمان هستند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر به آمادگی نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای شروع طرح و آمادگی ویژه پرسنل طی دیشب و امروز اشاره کرد و گفت: ۴۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در همه مناطق شهری و روستای  در حال آماده‌باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته در اماکن شهری و در مناطق پرازدحام نیروهای عملیاتی مستقر و از نزدیک خدمات مورد نیاز را ارئه می‌دادند. حتی در این بین یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مستقر در پایگاه شهری برازجان در اثر پرتاب و انفجار ترقه آسیب دید وخوشبختانه تیم عملیاتی همراه آسیبی ندیدند.

دادجو افزود: در ۵ نقطه شلوغ و استراتژیک شهرستان بوشهر تیم‌هایی مستقر شده بود تا به صحنه نزدیک باشند و بتوانند بیماران را در محل درمان کنند و یا درصورت نیاز با صرف زمان کمتری مصدومین احتمالی را به بیمارستان اعزام کنند.

وی ضمن خسته نباشید به تیمهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ در سراسر استان به حفظ آمادگی و هوشیاری پرسنل در این ایام که منتهی به طرح امداد نوروزی است نیز تاکید کرد.

کد خبر 4251635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha