۹ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۲۲

رییس سازمان دارالقران تشریح کرد:

اجرای برنامه های قرآنی در مراسم معنوی اعتکاف

اجرای برنامه های قرآنی در مراسم معنوی اعتکاف

مهدی قره شیخلو گفت: هزار مسجد در سراسر کشور برنامه های قرآنی برای معتکفین در نظر گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره شیخلو رییس سازمان دارالقران الکریم ضمن تبریک به مناسبت سال جدید در خصوص برنامه های قرآنی در مراسم معنوی اعتکاف گفت: سازمان دارالقران کریم در سال های گذشته همزمان با مراسم معنوی اعتکاف برنامه های قرانی را تدارک و اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه های امسال نیز ادامه دارد، افزود: امسال نیز این برنامه تدارک و پیش بینی شده است و هزارمسجد در سراسر کشور برنامه های قرانی برای معتکفین در نظر گرفته اند.

وی با تشریح فعالیت های قرانی تصریح کرد: آموزش و اصلاح قرایت صحیح نماز که با اعزام مربیان خواهر و برادر به این مساجد انجام می شود، کسانی که می خواهند از صحت نماز اطمینان حاصل کنند با مراجعه به این مربیان می توانند اشکالات را رفع کنند که سال گذشته بیش صدهزار نفر در مراسم اعتکاف به مربیان مراجعه کردند. 

قره شیخلو افزود:اجرای زنده تلاوت قرانی و برنامه های اذانگاهی توسط قاریان از دیگر برنامه های ویژه قرانی در ایام اعتکاف بوده است.

وی همچنین به تشریح دیگر برنامه های قرانی مراسم اعتکاف پرداخت و ادامه داد:ترتیل خوانی سوره لقمان بعد از نمازصبح و مابین نماز ظهرو عصر و بیان مفاهیم این سوره از دیگر برنامه های  قرانی این ایام خواهد بود.

رییس سازمان دارالقران در ادامه افزود:مسابقه قرانی در قالب دفترچه ای همراه با پیامهای قرانی و مفاهیم قرانی سوره لقمان، نامه 31 نهج البلاغه، دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه می باشد و معتکفین می توانند دریافت و مطالعه کنند و به سوالات ان  پاسخ دهند که در انتهابه هزار نفر هدایای فرهنگی اهدا خواهد شد همچنین در سال گذشته بیش از چهارصد هزار نفر دراین مسابقه شرکت کردند و امیدوارم امسال این نتایج افزایش یابد.

وی در پایان گفت : امیدواریم این فضای قرانی و معنوی که برای معتکفین فراهم می شود باعث انسو ارتاط بیشتر بعد از این مراسم شود و این مراسم نتایج خوبی در خصوص انس با قران داشته باشد.

کد خبر 4259656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha