۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲

نقوی حسینی در گفتگو با مهر:

ارکان نظام، استیفای حقوق مردم فلسطین را در مجامع جهانی دنبال کنند

ارکان نظام، استیفای حقوق مردم فلسطین را در مجامع جهانی دنبال کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استیفای حقوق ملت فلسطین توسط ارکان نظام در مراجع بین‌المللی دنبال شود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه چندی قبل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اظهار داشت: امروز همه کشورهای اسلامی و جهان اسلام به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راهبرد برای مقابله با موجودیت و جنایات رژیم صهیونیستی، از آنِ جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون با یک استراتژی محکم و اصولی از حقوق ملت فلسطین دفاع کرده و با تجاوزگری‌های آنها با تمام توان مقابله کرده است؛ به گونه‌ای که جمهوری اسلامی از نادرترین نظام‌های سیاسی در دنیا بوده که اساساً موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و معتقد است که تنها راه نجات جهان اسلام، نابودی محض این رژیم نامشروع است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه‌های مردمی و اصیل فلسطینی به این حقیقت واقف بوده و قدردان حمایت و موضع جمهوری اسلامی هستند، ادامه داد: نامه اخیر آقای اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب نیز در همین راستا و برگرفته از همین واقعیت‌ها بوده است.

ارکان نظام، استیفای حقوق ملت فلسطین را در مجامع جهانی دنبال کنند

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین نکات مورد تأکید در پاسخ رهبر انقلاب به نامه اسماعیل هنیه اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در این نامه حمایت همه‌جانبه از مقاومت فلسطین را وظیفه جمهوری اسلامی اعلام کرده و بر آن تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، ایشان ضمن محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی، مجدداً این رژیم را نامشروع اعلام کرده و این نکته امیدبخش را یادآوری کرده‌اند که زوال این رژیم قطعی است و مقاومت تنها راه حصول این نتیجه است و سازش‌های پنهان و آشکار برخی مدعیان اُم‌القرایی جهان اسلام راه به جایی نخواهد برد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت ۴۰ ساله ملت ایران از آرمان فلسطین و ادامه داشتن این پشتیبانی در آینده، گفت: دولت‌ها و مجالس مختلفی هم که در کشور ما بر سر کار می‌آیند، باید همواره در راستای این سیاست اصولی، اقدامات لازم را انجام دهند و استیفای حقوق ملت فلسطین توسط ارکان نظام در مراجع بین‌المللی دنبال شود.

موضع جمهوری اسلامی، مقاومت فلسطین را دلگرم تر خواهد کرد

نقوی حسینی با اشاره به تأثیرگذار بودن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در آینده مقاومت فلسطین، اظهار داشت: قطعاً ایستادگی ملت ایران و جهان اسلام بر موضع حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین و نیز ارشادات رهبر انقلاب، مردم فلسطین را دلگرم‌تر می‌کند؛ مردمی که تحت ظالمانه‌ترین جنایات صهیونیست‌ها و حامیان آنها قرار گرفته‌اند، وقتی پافشاری جهان اسلام بر موضع حمایت از خود را ببینند، قطعاً دلگرم‌تر می‌شوند.

وی جلوگیری از فراموشی آرمان فلسطین را تأثیر دیگر موضع جمهوری اسلامی و نیز نامه اخیر رهبر معظم انقلاب و ارشادات ایشان توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم آمریکا و رژیم صهیونیستی، به فراموشی کشاندن آرمان فلسطین است تا جایی که تلاش می‌کنند تا کسانی هم که به زور جنایات صهیونیست‌ها، مجبور به مهاجرت از سرزمین مادری خود شده‌اند، آرمان خود را فراموش کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با وجود همه این تحرکات، مقاومت ملت فلسطین از یک طرف و حمایت جهان اسلام با محوریت جمهوری اسلامی از آرمان فلسطین مانع تحقق این هدف شوم خواهد شد تا هدف اصلی مقاومت فلسطین به زودی محقق شود.

کد خبر 4265114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha