۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱:۱۰

آیت‌الله اعرافی:

حوزه‌های علمیه برای کمک به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند

حوزه‌های علمیه برای کمک به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند

قم - مدیر حوزه‌های علمیه گفت: تعامل حوزه‌های علمیه و کمیته امداد در راستای کمک به محرومین جامعه اهمیت زیادی دارد و حوزه‌های علمیه در این زمینه از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه عملکرد کمیته امداد استان قم دلگرم کننده است، اظهار داشت: نگاه و توجه مدیران و مسئولان کشور به استان قم باید متفاوت باشد البته منظور از نگاه متفاوت، تبعیض نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم افزود: از بیش از ۱۳۰ کشور دنیا طلبه در استان قم وجود دارد و بدون تردید هر اقدام و فعالیتی که در این شهر صورت گیرد، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر ایران و جهان تأثیر می‌گذارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتخاب قم به عنوان پایگاه اندیشه‌ساز توسط کمیته امداد اقدامی قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: امدادرسانی یک مقوله عمومی و انسانی است که البته در منطق دینی ممیزاتی دارد.

تأکید بر تعامل میان کمیته امداد و حوزه‌های علمیه

وی با بیان اینکه تعامل میان کمیته امداد و حوزه‌های علمیه اهمیت دارد، ادامه داد: تعامل حوزه‌های علمیه و کمیته امداد در راستای کمک به محرومین جامعه اهمیت زیادی دارد و حوزه‌های علمیه در این زمینه از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به ظرفیت‌های گسترده جامعه‌المصطفی تصریح کرد: در جامعه‌المصطفی ده‌ها هزار دانش آموخته از سراسر جهان مشغول تحصیل هستند بنابر این امکان ارائه الگوی کمیته امداد توسط مراکز و دانش‌آموختگان جامعه المصطفی در جهان وجود دارد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به عملکرد جامعه المصطفی اظهار کرد: این مرکز دارای ده‌ها هزار دانش آموخته در جهان است و امکان ارائه الگوی کمیته امداد توسط مراکز و دانش آموختگان جامعه المصطفی در جهان وجود دارد.

روحانیون در راستای آسیب زدایی از جامعه وظیفه ‌دارند

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در راستای آسیب زدایی از جامعه وظیفه ‌دارند، گفت: حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف کشور وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای فقر زدایی جامعه استفاده کرد؛ همچنین مبلغان طرح هجرت و مدیران حوزه‌های علمیه نیز آماده همکاری و فعالیت در این زمینه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه باید روح تعاون و کمک در جامعه تقویت شود خاطرنشان کرد: باید برای فقرزدایی برنامه‌ریزی داشته باشیم و تلاش کنیم تا سرعت فقر از فقرزدایی بیشتر نشود و هرسال شاهد کاهش تعداد فقرا باشیم؛ البته برای رسیدن به این هدف نیازمند توجه و اقدامات اساسی مسئولان هستیم.

کد خبر 4275140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha