۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۱۲

مدیرکل فناوری اطلاعات بوشهر:

بوشهر یکی از استان‌های برتر در توسعه شاخص‌های فناوری اطلاعات است

بوشهر یکی از استان‌های برتر در توسعه شاخص‌های فناوری اطلاعات است

بوشهر - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در توسعه شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از هشت استان برتر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در نشست بررسی رفع مشکلات ارتباطی شهرستان جم اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرستان جم تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به پوشش ۲۸ روستای شهرستان جم از محل خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات بیان کرد: اکنون تعداد ۲۸ مودم رایگان به دهیاری این روستاها تحویل داده شده و به زودی تمام روستاهای شهرستان جم از این خدمت بهره مند خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اضافه کرد: پوشش نسل سوم و چهارم در شهر های ریز و انارستان و شهرک‌های تندگویان، توحید، و روستاهای بهارستان و شهر خاص، از راه اندازی سایت همراه در روستای حرمیک و چرموک در سال گذشته ایجاد شد.

وی گفت: سایت های جدید در روستاهای پشتو و تنگمان جمال آباد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری راه اندازی خواهند شدو همچنین شهرک پردیس و روستای تشان و دره بان در برنامه ایجاد پوشش نسل سوم و چهارم همراه هستند.

سملیان با اشاره با تحت پوشش قرار داشتن ۴۳ روستای شهرستان جم توسط اپراتور ایرانسل اضافه کرد: راه اندازی سایت در روستای تشان و کوری حیاتی و همچنین تحت پوشش قرار داشتن جاده جم فیروز آباد و نیز شهر خاص از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت ایرانسل در شهرستان جم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: تاکنون در استان بوشهر سه مرکز زیرساخت ارتباطی احداث و راه اندازی شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده چهارمین مرکز در شهرستان جم و روستای بزرگ بهارستان راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به تخصیص چهار دستگاه ATM به روستاهای چاهه، باریکان، دره بان و تشان از محل خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان (USO) عنوان کرد: در حوزه خدمات بانکی پست بانک اقدامات بزرگی نظیر پرداخت تسهیلات از محل سازمان همیاری و دهیاری، توزیع ۲۰۵ دستگاه POS وتخصیص دستگاه pin pad  به همه باجه های بانکی دفاتر روستایی را عملیاتی کرده است.

سملیان با اشاره به اهمیت لینک های پشتیبان به لحاظ پایداری خطوط ارتباطی و همچنین اهمیت شهرستان جم به لحاظ شرایط راهبردی و استراتژیک گفت: فیبر نوری پشتیبان شهرستان جم از سمت جاده دوراهک در حال اجراست و تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: ارائه فیبرنوری پشتیبان برای شهرستان جم به لحاظ هزینه بالا  از محدود پروژه هایی است که در سطح شهرستانهای کشور انجام شده است.

کد خبر 4281128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha