۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶

رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:

جشنواره خرما در بوشهر برگزار می‌شود/ مرمت جاده بین نخلستان‌ها

جشنواره خرما در بوشهر برگزار می‌شود/ مرمت جاده بین نخلستان‌ها

بوشهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مرمت جاده بین نخلستان‌های استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال جشنواره خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: توسعه کشاورزی به ویژه در عرصه نخل و خرمای استان بوشهر رابه صورت جدی دنبال می‌کنیم و طرح‌های مهمی در این راستا داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح نخلستان در استان بوشهر برای تغییر آبیاری سنتی به نوین خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان در اجرای این پروژه هزینه می‌شود و شبکه آبیاری در نخیلات به طول ۱۶۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح دو هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی سعدآباد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای شبکه آبیاری آب پخش و کلل دشتستان در سطح هفت هزار و ۷۰۰ هکتار، خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی شبکه شبانکاره ۷۵ درصد و آبپخش و کلل ۸۰ درصد پیشرفت دارند.

منوچهری با اشاره به ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای کشاورزان برای مکانیزاسیون کشاورزی استان بیان کرد: اصلاح و مرمت جاده بین نخلستان‌ها را در دستور کار داریم.

وی از اجرای هزار هکتار پروژه آبیاری نوین در نخلستان‌های اهرم تنگستان خبر داد و افزود: شش هزار و ۵۰۰ هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در نخلستان‌های دشتستان اجرا می‌شود.

کد خبر 4281838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha