۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۱۴

جابر رمضانی در گفتگو با مهر:

«نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به مالزی می‌رود/ سوئد مقصد بعدی

«نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به مالزی می‌رود/ سوئد مقصد بعدی

کارگردان نمایش «نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم» از حضور این اثر نمایشی در فستیوال جرج تاون مالزی خبر داد.

جابر رمضانی کارگردان تئاتر درباره فعالیت هایش در این حوزه به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایش «نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم» که شهریورماه ۹۶ در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته بود در فستیوال جرج تاون GEORG TOWN مالزی که از بزرگترین رویدادهای هنری آسیا به حساب می آید، اجرا شود. این فستیوال که برگزاری آن یک ماه به طول می انجامد در جزیره پنانگ مالزی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی که به نویسندگی پیام سعیدی، دراماتورژی محمد چرمشیر و تهیه کنندگی گروه «سوراخ تو دیوار» اجرا می شود به دعوت این فستیوال در بخش اصلی جشنواره حضور خواهد داشت. جشنواره جرج تاون رقابتی نیست اما ۱۴ اثر حاضر در این فستیوال از بین حدود ۱۰۰۰ اثر نمایشی انتخاب شده اند.

به گفته وی، محمدرضا مقیمی نیز مدیر امور بین الملل این اثر نمایشی است. 

این کارگردان تئاتر یادآور شد: «نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم» ۲۳ و ۲۴ آگوست در این جشنواره اجرا خواهد داشت و ما تمام تلاشمان را می کنیم که با همان گروهی که در ایران اجرای عمومی رفتیم در جشنواره اجرا داشته باشیم.

کارگردان نمایش «سوراخ» متذکر شد: نمایش «نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم» اجرایی خاص و تجربی است و برای اجرا رفتن در کشوری دیگر مشکلات خاص خودش را دارد به همین جهت ممکن است نمایش در فضایی گالری مانند اجرا شود که البته فعلا در حال رایزنی و گفتگو در این زمینه هستیم. همچنین اسپاگتی ها و مواد خوراکی هم که در اجرا مورد استفاده قرار می گیرد از طرف فستیوال تامین خواهد شد.

رمضانی در پایان صحبت هایش یادآور شد: در  سال ۲۰۱۵ نمایش «صدای آهسته ی برف» نیز در فستیوال جرج تاون اجرا شد و این دومین حضور گروه ما در این جشنواره است. همچنین بعد از اجرا در مالزی و در همان ماه آگوست یعنی شهریور ماه این نمایش قرار است در جشنواره گوتنبرگ سوئد نیز اجرا شود.

عوامل نمایش «نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» عبارتند از نویسنده: پیام سعیدی، دراماتورژ: محمد چرم‌شیر، طراح صحنه: مرتضی فربد، طراح لباس: نگار نعمتی، طراح صدا: سروناز مستوفی، گریم: ماریا حاجیها، طراح پوستر: علی باقری، مدیرامور بین الملل: محمدرضا مقیمی، مدیر روابط عمومی و مشاور امور رسانه: عسل عباسیان، عکاس: احسان نقابت، مدیر تولید: مهرداد بهاالدینی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: مجتبی شفیعی، گروه کارگردانی: میلاد محمدی عمادی، نسترن شاهسون، مدیر اجرا: میرسعید مولویان، دستیار صحنه: فرشید جعفری، دستیار لباس: ملیکا انصاری.

آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، علی باقری، اصغر پیران، شیوا ابراهیمی، مریم نورمحمدی، نیکامهر غفاریان، ایمان صیاد برهانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده‌ای سر میز شام تلاش می‌کنند تا راجع به خودکشی مهرناز حرف نزنند. آنها گرسنه دانستن درباره‌ دردهایی که به او رفته است، هستند. نمایشی درباره‌ درد؛ درباره درد مشترکی که نمی توان راجع به آن حرف زد.

کد خبر 4283796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha