۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۰۰

رئیس هیئت‌ داوران سمپوزیوم مجسمه‌سازی اهواز:

 ۱۵ سال بعد از انقلاب مجسمه‌سازی نداشتیم

 ۱۵ سال بعد از انقلاب مجسمه‌سازی نداشتیم

اهواز - رئیس هیئت‌ داوران سمپوزیوم مجسمه‌سازی اهواز گفت: ۱۵ سال بعد از انقلاب مجسمه‌سازی نداشتیم ولی بعد از سال ۷۲ رشته مجسمه‌سازی در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر نجیبی شامگاه دوشنبه در آیین پایانی نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی اهواز اظهار کرد: این سمپوزیوم گردهمایی هنرمندانی است که در کشوری دور هم جمع و تبادل فرهنگی را به زبان هنر ارائه می‌کنند.

وی افزود: زبان هنر، زبانی است که با خلق اثر، احساس هنرمند و فرمی که ارائه می‌دهد، نگرش هنرمند نسبت به فضای فرهنگی یک شهر و جامعه را نشان می‌دهد.

رئیس هیئت‌ داوران سمپوزیوم مجسمه‌سازی اهواز تصریح کرد: سه دوره در تبریز، تهران و شهرهای دیگر رخ داده و امروز خوشحالیم که در شهر اهواز این رویداد برگزار و تأثیر بسزایی در فرهنگ ایران و تبادل بین کشورهای مختلف ایجاد می‌کند.

نجیبی یادآور شد: ۱۵ سال بعد از انقلاب مجسمه‌سازی نداشتیم ولی بعد از سال ۷۲ دانشکده‌های هنری کشور رشته مجسمه‌سازی را گذاشتند که اولین دانشگاه تهران و بعد فردوسی مشهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اهواز با حضور ۲۵ هنرمند ملی و بین‌المللی از ۲۰ فروردین کار خود را آغاز کرد. شرکت‌کنندگان طی این مدت در کارگاهی که در محل پارک جزیره برایشان فراهم شده بود، مشغول به ساخت آثار خود بوده‌اند و آثاری ساخته‌اند.

کد خبر 4285510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha