۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

بازآفرینی چهارباغ عباسی از اولویت‌های شورای شهر اصفهان است

بازآفرینی چهارباغ عباسی از اولویت‌های شورای شهر اصفهان است

اصفهان - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان گفت: بازآفرینی چهارباغ به عنوان حوزه فرهنگی هنری برای توسعه گردشگری از اولویت‌های این کمیسیون است که در هفته فرهنگی اصفهان به آن پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریده روشن پیش از ظهر شنبه در نشست خبری پایان هفته فرهنگی اصفهان اظهار داشت: شهر اصفهان با سبقه پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و مفتخر بودن به نام پایتخت فرهنگی کشور جایگاه ویژه‌ای در ایران اسلامی و دنیا دارد و باید در حفظ و مانایی این مرتبت و جایگاه نصف جهان در طول تاریخ گذشته بکوشیم.

وی افزود: نگهداری از این میراث ماندگار نیازمند معرفی شایسته از شهر اصفهان است و بر این اساس سعی کردیم این امر را با طرح هفته فرهنگی اصفهان محقق کنیم.

رئیس  کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان بیان داشت: «شهری که دوستش داریم» را به عنوان شعار این هفته انتخاب کردیم تا تعلق خاطر شهروندان اصفهانی نسبت به شهر را به نمایش بکشیم.

وی با تاکید بر این مطلب که هفته فرهنگی اصفهان متعلق به همه شهروندان و نهادهای مختلف است، ابراز داشت: سه رویکرد فرم، ساختار و محتوا در بررسی یک روند مهم است و بر این اساس برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نیز بر اساس همین سه اصل سنجیده می‌شود و کمیسیون فرهنگی نیز ارزیابی‌های لازم را انجام داده است تا برترین خدمات به شهروندان ارائه شود.

روشن ادامه داد: برنامه‌های این هفته متناسب با این رویه بوده است و امیدواریم این روش در دیگر ماه‌های سال نیز متداوم باشد و روز به روز شاهد ارائه خدمات خوب به شهروندان باشیم.

وی با طرح این موضوع که برنامه‌ریزی برای اجرای هفته فرهنگی اصفهان در فرصت کوتاهی از اجرای برنامه‌های نوروزی محقق شده است، گفت: بازآفرینی چهارباغ عباسی به عنوان حوزه فرهنگی هنری در راستای توسعه گردشگری از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی است که به خوبی به این امر پرداخته شده بود و دیگر میدان‌های مهم مانند جلفا، صفه و غیره نیز با رویکرد تفریحی و خانوادگی محور درگیر برنامه‌های هفته اصفهان بودند.

رئیس  کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان مشارکت پذیری سازمان‌های مردم نهاد، سمن‌ها و شهروندان را در برگزاری هفته اصفهان و مدیریت هزینه‌های برگزاری این هفته بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بزرگداشت نخبگان و مفاخر شهر از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار این افراد بود که در معرفی این نخبگان به عنوان الگویی برای جامعه به ویژه جوانان تاثیرگذار بوده است.

کد خبر 4288020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha