۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۵۱

استاندار گلستان:

رسانه ها با انتقاد صحیح به توسعه گلستان کمک کنند

رسانه ها با انتقاد صحیح به توسعه گلستان کمک کنند

گرگان- استاندار استان گلستان رسانه و روابط عمومی را موتور محرک دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: رسانه ها با انتقاد صحیح به توسعه گلستان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مناف هاشمی، شامگاه شنبه در هشتمین همایش و کارگاه آموزشی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: ظرفیت بسیار فراوانی در حوزه رسانه و روابط عمومی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور به سه حوزه همچون جوانان، بانوان و رسانه کمتر توجه شده است، افزود: حوزه جوانان ازجمله حوزه‌هایی است که در کشور بسیار مظلوم واقعه شده است و همیشه جوانان را در عرصه‌های مختلف وارد صحنه کردیم اما برای مسئولیت اجرایی به آن‌ها اعتماد نداشتیم.

استاندار گلستان گفت: حوزه بانوان نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و این در حالی است که ۵۰ درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه رسانه جزو حوزه‌های بسیار بزرگ، پرظرفیت و علمی است و امروز در دنیا از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: اکنون در داخل کشور همچنین استان رسانه را در حدی که یک خبر مختصر دهیم و یا یک گزارش آماده کند می‌شناسیم و این در حالی است که در بسیاری از جاها رسانه را به‌عنوان بازوان اصلی حوزه اقتصاد و تجارت می‌دانند.

هاشمی اظهار کرد: اکنون‌که شعار حرکت به سمت توسعه را سر می‌دهیم باید رسانه را به‌عنوان ابزار قوی و بزرگ در کنار خود داشته باشیم.

وی افزود: طی چند ماه گذشته در خصوص این سه موضوع شورایی در استان راه‌اندازی کردیم که قدم‌های اولیه برداشته شد اما هنوز توفیق چندانی به وجود نیامد.

استاندار استان گلستان با اشاره به اینکه رسانه به‌غیراز اینکه حلقه اتصال بین مردم و مسئولان به شمار می‌آیند پیوست با مدیران هم هستند، گفت: رسانه و روابط عمومی باید همیشه در کنار مدیریت حضورداشته باشند و باید بدانیم رسانه نقش بسیار مهمی در توسعه استان به همراه دارد.

وی رسانه و روابط عمومی را موتور محرک دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: اکنون جامعه ما نیازمند امید و نشاط است.

وی بیان کرد: اگر قرار است توسعه اتفاق افتد باید امید و نشاط در جامعه ایجاد شود که تخصص این کار در حوزه رسانه است.

هاشمی اظهار کرد: در بسیاری از جاها برخی از خبرنگاران به‌تنهایی کارهای بزرگی را انجام دادند و پروژه‌های لاینحل را حل کردند و ممکن است ما آموزش‌هایی که می‌دهیم کافی نیست و این‌ها مواردی است که باید در چالش‌ها رسیدگی شوند.

وی افزود: هرچند کار کردن در اداره شیشه‌ای اعتقاد ما است اما در برخی از محیط‌ها خود برای یکدیگر چالش ایجاد می‌کنیم و گمان می‌کنیم اگر فردی را تخریب کنیم و از بین ببریم کار رسانه‌ای انجام داده‌ایم درصورتی‌که این اشتباه است.

دستاورد انقلاب اسلامی متعلق به یک جناح و گروه خاص نیست

استاندار استان گلستان گفت: دولت تدبیر و امید دولت انتقادپذیر است اما برخی‌ها انتقاد را با تخریب اشتباه گرفتند و گمان می‌کنند اگر ساز تخریب بزنند باعث توسعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌ها را برای توفیقات بیشتر کشور کنار خود قرار دهیم و در همین جهت تلاش کنیم، تصریح کرد: امروز کشور در شرایط خاص قرار دارد که همه ما باید در مسیر وحدت حرکت کنیم چراکه دستاورد انقلاب اسلامی متعلق به یک جناح و گروه خاص نیست.

هاشمی اظهار کرد: هرجایی که احساس کردیم منافعِ کشوری درخطر است نباید ساز تخریب بزنیم و در زمین دشمن بازی کنیم، این جزو اصول اعتقاد ما است.

وی خطاب به رسانه‌ها و روابط عمومی‌های استان افزود: در برخی از جاها باید مطالبات خود را بزرگ کنیم و برخی از پروژه‌ها همچون پروژه راه‌آهن گرگان به مشهد را مطرح کنیم تا کار شروع شود، شما بازوان ما محسوب می‌شوید در این خصوص نه اعتراض و نه انتقاد خواهم کرد چراکه این مطالبه مردم است و دولت هم قول داد.

با انتقاد منطقی و صحیح دنبال راه‌کارها و منابع باشیم

استاندار استان گلستان با اشاره به موضوع گردشگری آشوراده، گفت: در پنج سال گذشته دستوری توسط رئیس‌جمهور اتفاق افتاد اما تاکنون شکل عملی نگرفت که رسانه‌ها می‌توانند این موتور محرکه را به حرکت درآورند و هیچ‌گاه برای این موضوعات معترض نخواهم شد چراکه اعتقاد دارم اگر در کنار ما قرار گیرید حتماً موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی افزود: طی بررسی‌هایی که در جلسه کاهش تصادفات ترافیکی انجام شد متوسط کشته‌شدگان در ماه‌های سال بین ۱۵ تا ۲۰ نفر است اما در شهریورماه این آمار به ۶۰ نفر رسید که در این خصوص هیچ‌کدام از رسانه‌ها آن را بزرگ نکردند تا به گوش من برسد. باید با انتقاد صحیح از رشد تصادفات ترافیکی جلو گیری کرد.

هاشمی اظهار کرد: با انتقاد منطقی و صحیح دنبال راه‌کارها و منابع باشیم، اگر قرار است یک جهش اتفاق افتد باید همه باهم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از هم استانی‌ها معتقدند که فقط شرق گلستان محروم است و غرب استان توانسته به توسعه دست یابد، افزود: هم در غرب استان و هم در شرق ما شاهد محرومیت‌هایی هستیم که نیاز به تلاش همه‌جانبه دارد.

کد خبر 4300958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha