۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۰۸

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن:

برای بازسازی مناطق زلزله‌زده باید ۶۰۰ هزار عملیات بانکی انجام شود

برای بازسازی مناطق زلزله‌زده باید ۶۰۰ هزار عملیات بانکی انجام شود

کرمانشاه- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، باید ۶۰۰ هزار عملیات بانکی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده عصر امروز در کرمانشاه برگزار شد.

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در این جلسه اظهار داشت: برای بازسازی مناطق زلزله زده استان، باید ۶۰۰ هزار عملیات بانکی انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اعطای تسهیلات گفت: با توجه به روند گران شدن مصالح ساختمانی در بازار، تسهیلات باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

مهدیان با بیان اینکه ۹۰ هزار واحد زلزله زده احداثی و تعمیری به بانک‌ها معرفی شده است، گفت: از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی همچنان در انتظار عقد قرارداد هستند.

وی همچنین اشاره کرد که بسیاری از بانک‌ها هزینه ساخت طبقه همکف را برای واحدهای مسکونی و هزینه ساخت واحدهای تجاری را نمی‌پردازند.

همچنین در این جلسه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه خواستار تسریع در پداخت تسهیلات به زلزله زدگان شد و اظهار داشت: بانک‌ها  مدعی هستند که مردم برای اخذ تسهیلات به آنها مراجعه نمی‌کنند.

بازوند با تاکید بر اینکه  تمام فرمانداران موظف به بررسی روند پرداخت تسهیلات هستند، افزود: اگر روند پرداخت تسهیلات بانک‌ها  کُند باشد، درخواست می‌کنیم که نیروهای بانک ها در مناطق زلزله زده افزایش یابد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بانک‌ها باید ۴۸ ساعت بعد از معرفی واحدها از سوی بنیاد مسکن، اقساط تسهیلات را آزاد کنند، گفت: برخی بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای تجاری زلزله زده ممانعت می‌کنند.

کد خبر 4301847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha